طرز تهیه کاری لپه خوشمزه و مخصوص به روش هندی

طرز تهیه کاری لپه

طرز تهیه کاری لپه , دستور پخت کاری لپه غذای هندی

کار لپه و بادام هندی از غذاهای مجلسی کشور هند محسوب می شود که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاری لپه در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لپه۲ پیمانه
پیاز۱ عدد درشت
سیر۴ حبه
زنجبیل تازه۱ قاشق غذاخوری
فلفل سیاه، تخم‌گشنیز و برگ‌ بوبه مقدار کافی
زردچوبه، کاری و فلفل قرمزبه مقدار کافی
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
گشنیز تازهبه مقدار کافی
بادام هندی۲ قاشق غذاخوری
آب۲ تا ۳ لیوان
شیر نارگیل۲۰۰ گرم

طرز تهیه کاری لپه

مرحله اول

برای تهیه کاری لپه خوشمزه ابتدای کار لپه را می شوییم، سپس درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد. در ادامه پس از گذشت این زمان لپه را درون آبکش می ریزیم.

مرحله دوم

حالا لپه را درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم لپه به مدت ۲ ساعت درون آب جوش بماند تا کاملا پخته شود، سپس پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم.

مرحله سوم

در این مرحله پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس پیاز را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود.

مرحله چهارم

حالا پوست سیر و زنجبیل تازه را جدا می کنیم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و به پیاز اضافه می کنیم. در ادامه به تفت دادن ادامه می دهیم تا عطر سیر آزاد شود، سپس زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ادویه کاری، فلفل قرمز، فلفل سیاه، تخم‌گشنیز و برگ‌ بو را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن ها گرفته شود. در ادامه رب گوجه فرنگی را به پیاز اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا گشنیز را می شوییم، سپس روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز خرد می کنیم. در ادامه زمانی که بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین رفت و رنگ باز کرد، گشنیز را اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله بادام هندی را در هاون می کوبیم تا کاملا پودر شود. در ادامه زمانی که لپه کاملا نرم و پخته شد، آن را درون آبکش می ریزیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس به همراه بادام هندی پودر شده به رب گوجه فرنگی اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا آب را به مواد اضافه می کنیم و اجازه می دهیم غذا به مدت ۲۰ دقیقه روی حرارت بجوشد تا آماده شود. در ادامه پس از گذشت ۱۰ دقیقه شیر نارگیل را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مجددا ده دقیقه دیگر بجوشد.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس کاری لپه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و پس از آن با لیمو ترش تازه، پیاز و گشنیز خرد شده تزئین می کنیم و به همراه پلو سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 11 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.