طرز تهیه کاری پلو با سبزیجات خوشمزه و مخصوص به روش هندی

طرز تهیه کاری پلو با سبزیجات

طرز تهیه کاری پلو با سبزیجات , دستور پخت کاری پلو با سبزیجات

کاری پلو یکی از غذاهای پر ادویه، خوش عطر و طعم می باشد که بسیار خوشمزه و در عین حال آسان است. استفاده از ادویه کاری که طبیعت گرمی دارد با برنج بسیار مصلح است و علاوه بر آن ادویه کاری دارای خواص زیادی است که می توان به سلامت قلب، تسکین درد و التهاب، سلامت استخوان، تقویت کننده متابولسیم بدن اشاره کرد. استفاده از سبزیجات در داخل کاری پلو می‌تواند یه غذای عالی و خوشمزه برای همه و به خصوص گیاه خواران باشد. کاری پلو را می توان با فیله مرغ یا گوشت تهیه کرد و یا هم چنین مرغ را به هر مدلی که دوست داشت برای کنار کاری پلو طبخ کرد.

مواد لازم کاری پلو با سبزیجات
برنج۲ پیمانه
سیب زمینی۳ عدد
لوبیا سبز۱ مشت
نخود پخته۱ پیمانه
گوجه فرنگی۲ عدد
پیاز۱ عدد
ادویه کاری۱ قاشق غذا خوری سر پر
نمک و فلفل و زعفرانبه میزان لازم

طرز تهیه کاری پلو با سبزیجات

مرحله اول

برای تهیه پلوی خوشمزه و مخصوص با کاری و سبزیجات در ابتدای کار، نخود ها را شسته و حدودا به مدت ۲۴ ساعت در آب خیس می کنیم. در این مدت آب نخود ها را چند مرتبه عوض می کنیم تا نفخ آنها به طور کامل گرفته شود.

مرحله دوم

سپس با مقداری آب درون یک قابلمه ریخته و روی حرارت قرار می دهیم تا پخته و نرم شود. در ادامه پیازها را شسته و پوست کنده و به صورت خلالی می کنیم. یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله سوم

سپس پیاز ها را داخل تابه با روغن تفت می دهیم و همه سبزیجات و ادویه ها را به آن اضافه می کنیم. وقتی که ادویه ها تفت خورد و عطر آن خارج شد، یک لیوان آب اضافه کرده و درب ظرف را می گذاریم تا سبزیجات پخته شود.

مرحله چهارم

در این مرحله برنج را نسبت به نوع آن از ۳۰ دقیقه تا ۳ ساعت قبل از پخت با کمی آب ولرم و نمک خیس می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریعتر به جوش آید.

مرحله پنجم

وقتی که آب جوشید، برنج را آبکش کرده و با مقداری نمک درون آب جوش می ریزیم و اجازه می دهیم تا بجوشد و نیم پز شود. سپس آن را آبکش می کنیم. یک قابلمه دیگر برداشته و کف آن را ته دیگ دلخواه می چینیم.

مرحله ششم

سپس لایه لایه مواد پیازی و ادویه را با برنج آبکش و زعفران آب کرده، درون قابلمه می ریزیم و می گذاریم تا پلو دم بیاید. این برنج را با انواع مرغ می توان سرو کرد. همچنین این برنج را در کنار مرغ می توان به عنوان یک غذای اصیل سرو نمود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 6 تیر 1400
  • منبع :

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.