طرز تهیه کباب مرغ ورقه ای خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کباب مرغ ورقه ای

طرز تهیه کباب مرغ ورقه ای , دستور پخت کباب مرغ ورقه ای

کباب مرغ ورقه ای یکی از انواع کباب های اصیل و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب مرغ ورقه ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت مرغ۱ کیلوگرم
سیر۳ حبه
ماست۳ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
روغن½ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری
روغن، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب مرغ ورقه ای

مرحله اول

برای تهیه کباب مرغ ورقه ای به روش ترکیه ای در ابتدای کار سیرها و پیاز را پوست گرفته و با رنده ریز رنده می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت مرغ را چرخ کرده و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماست را به همراه روغن، آویشن، فلفل قرمز و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی ورز می دهیم تا منسجم شودند، سپس به صورت لوله ای شکل داده و درون سلفون قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا مایه کباب را درون یخچال یا فریزر قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت چند ساعت مایه کباب را از یخچال خارج می کنیم، سپس سلفون دور آنرا باز کرده و پس از اینکه کمی نرم شد، به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، گوشت های ورقه شده را به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به صورت یکدست سرخ شوند.

مرحله پنجم

پس از اینکه تکه های گوشت مرغ به طور کامل سرخ شدند، آنها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. این کباب را می توانیم به صورت ساده سرو کنیم، یا اینکه به سلیقه خود مقداری سبزیجات نیز سرخ کرده و به همراه کباب سرو کنیم.

مرحله ششم

در صورت تمایل مقداری گوجه فرنگی، قارچ، فلفل دلمه ای و .. را به صورت خلالی خرد می کنیم و درون همان تابه سرخ می کنیم. در نهایت کباب سرخ شده را به همراه سبزیجات درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 2 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.