طرز تهیه نان پاپیون خوشمزه و ساده مناسب برای صبحانه

طرز تهیه نان پاپیون

طرز تهیه نان پاپیون , دستور پخت نان پاپیونی

نان پاپیونی یکی از انواع نان های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پاپیون در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان پاپیون
آرد نان فانتزی۳۰۰ گرم
خمیر مایه فوری۵ گرم
شکر۲۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک۳ گرم
کره۲۵ گرم
شیر۱۵۰ گرم

طرز تهیه نان پاپیون

مرحله اول

برای تهیه نان پاپیونی خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون یک کاسه بزرگ الک می کنیم، سپس خمیر مایه فوری را به همراه شکر و نمک به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط می کنتیم تا با هم یکدست شوند.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم، سپس شیر را کم کم اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. پس از اینکه خمیر جمع شد، کره را اضافه کرده و به خورد خمیر می دهیم.

مرحله سوم

حالا روی سطح کار را با کمی روغن چرب می کنیم، سپس خمیر را به سطح کار منتقل کرده و ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. در ادامه روی خمیر را با نایلون می پوشانیم و به مدت ۱۰ دقیقه استراحت می دهیم، سپس خمیر را به چونه های ۵۰ گرمی تبدیل می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مجددا روی چونه ها را با نایلون می پوشانیم و ۱۰ دقیقه دیگر استراحت می دهیم. در ادامه چونه ها را با دست به شکل پاپیون شکل می دهیم، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را به سینی منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا روی خمیرها را با نایلون به طور کامل می پوشانیم و ۳۰ تا ۴۵ دقیقه استراحت می دهیم. پس از گذشت این زمان فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود.

مرحله ششم

پس از اینکه فر گرم شد، سینی را به مدت ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان ها بپزند. در آخر گریل را روشن می کنیم و اجازه می دهیم روی نان ها طلایی شود، سپس از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.