طرز تهیه کوفته مانیسا ساده و سنتی به روش ترکیه ای

طرز تهیه کوفته مانیسا

طرز تهیه کوفته مانیسا , دستور پخت کوفته مانیسا

کوفته مانیسا یکی از انواع غذاهای شهر مانیسا در ترکیه است که با ترکیبات متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مانیسا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ‌ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
تخم‌ مرغ۱ عدد
آرد سوخاری۱ لیوان
سیر۳ تا ۴ حبه
فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمکبه مقدار کافی
مواد لازم برای سبزیجات دورچین
سیب‌ زمینی۲ عدد
فلفل دلمه ای سبز۲ عدد
فلفل دلمه ای قرمز۲ عدد
هویج۲ عدد
مواد لازم برای سس کوفته
آب جوش۱ و نیم لیوان
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
روغن مایع¼ لیوان

طرز تهیه کوفته مانیسا

مرحله اول

برای تهیه کوفته مانیسا ساده ابتدای کار مواد کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور گوشت را به تکه های کوچک خرد می کنیم، سپس درون چرخ گوشت می ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم، سپس می شوییم و با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم و بعد به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. در ادامه آرد سوخاری را به همراه تخم مرغ به مواد کوفته اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک را به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه مایه کوفته را به قلقلی های کوچک به اندازه تخم مرغ تبدیل می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس کوفته ها را درون سینی با فاصله از هم می چینیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله روی کوفته ها را با مقداری روغن مایع رومال می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند.

مرحله ششم

حالا پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پوست سیب زمینی را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نواری خرد می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت نواری خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای سبز و قرمز را می شوییم، سپس به صورت نواری خرد می کنیم و به همراه سیب زمینی و هویج اطراف کوفته ها می چینیم.

مرحله هشتم

حالا سس کوفته را آماده می کنیم، برای این منظور رب گوجه فرنگی را به همراه روغن مایع و پودر آویشن درون یک کاسه مناسب می ریزیم و هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه آب جوش را به سس اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله سس را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود، سپس به صورت پخش روی کوفته ها و سبزیجات می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم غذا به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله دهم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس کوفته های مانیسا را به همراه سبزیجات درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه و ماست سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 5 اردیبهشت 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.