طرز تهیه لوکوم لبو خوشمزه و خوشرنگ به روش ترکیه ای

طرز تهیه لوکوم لبو

طرز تهیه لوکوم لبو , دستور تهیه لوکوم لبو ترکیه ای

لوکوم لبو یکی از انواع شیرینی های ساده کشور ترکیه است که شباهت زیادی به باسلوق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم لبو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم لوکوم لبو
آب لبوی پخته شده۴ لیوان
نشاسته ذرت۴ قاشق غذاخوری
آرد قنادی۴ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
گلاب½ فنجان
کره۲۵ گرم
آب سرد⅔ لیوان
شکر۱ لیوان
پودر نازگیلبه مقدار کافی

طرز تهیه لوکوم لبو

مرحله اول

برای تهیه لوکوم لبو به روش مجلسی در ابتدای کار ژلاتین را به همراه آب سرد درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم تا ژلاتین درون آب حل شده و به طور کامل شفاف شود.

مرحله دوم

در این مرحله آب لبو را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس آرد قنادی را به همراه شکر به قابلمه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم. در ادامه قابلمه را روی حرارت قرار داده و به آرامی هم می زنیم تا آرد کاملا باز شود.

مرحله سوم

پس از اینکه آب لبو کمی داغ شد، ژلاتین شفاف شده را به قابلمه اضافه کرده و کمی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند. در ادامه باید مواد را به آرامی و به صورت متداوم هم بزنیم تا به غلظت مناسب برسند.

مرحله چهارم

توجه داشته باشید که هم زدن مواد تقریبا بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان نیاز دارد. پس از اینکه مواد به غلظت مناسب رسیدند، گلاب را به همراه کره و وانیل به قابلمه اضافه کرده و حدود ۳ دقیقه دیگر مواد را مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک ظرف پیرکس را با کمی آب نمناک می کنیم، سپس مایه لوکوم را به ظرف اضافه کرده و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف را درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم لوکوم خودش را بگیرد. در نهایت لوکوم را از یخچال خارج کرده و پس از برش زدن در پودر نارگیل می غلطانیم، سپس در ظرف می چینیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 28 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان روغنی خرمایی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان روغنی خرمایی خوشمزه به روش سنتی

طرز تهیه نان روغنی خرمایی نان روغنی خرمایی یکی از انواع نان های خوشمزه و مقوی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به …

طرز تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

طرز تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

طرز تهیه کوکی نوتلا کوکی نوتلا یکی از انواع کوکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه انواع کافی ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه کیک انگلیسی خوشمزه و مخصوص به روش لندنی

طرز تهیه کیک انگلیسی خوشمزه و مخصوص به روش لندنی

طرز تهیه کیک انگلیسی کیک انگلیسی یکی از انواع کیک های خوشمزه بین المللی است که معمولا برای عصرانه تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.