طرز تهیه کوکی میوه خشک خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کوکی میوه خشک , دستور پخت کوکی میوه خشک

کوکی میوه خشک یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی میوه خشک در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کوکی میوه خشک
آرد قنادی۱۸۵ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
کره۱۲۵ گرم
شکر قهوه ای۹۰ گرم
شکر سفید۵۰ گرم
وانیل¼ قاشق چایخوری
تخم مرغ۱ عدد
میوه خشک۲۰۰ گرم

طرز تهیه کوکی میوه خشک

مرحله اول

برای تهیه کوکی میوه خشک خوشمزه در ابتدای کار کره هم دمای محیط را به همراه وانیل، شکر سفید و قهوه ای درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی یا دستی به مدت ۴ تا ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و یک دقیقه دیگر مواد را با همزن مخلوط می کنیم تا کمی حجیم شوند. در ادامه آرد را به همراه نمک و بکینگ پودر با هم ترکیب می کنیم، سپس درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد را کم کم روی مواد داخل کاسه الک کرده و با لیسک مواد را ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند. در ادامه میوه های خشک شده را خرد می کنیم و به کاسه می افزاییم، سپس مواد را در حدی که یکدست شوند مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر به دست آمده را درون یک کیسه نایلونی می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند. پس از گذشت این زمان سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و به صورت گرد شکل می دهیم، سپس با کف دست کمی تخت کرده و درون سینی فر قرار می دهیم. تمام خمیر را به همین صورت آماده کرده و درون سینی فر می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم، سپس فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. پس از گذشت این زمان، سینی فر را از یخچال خارج کرده و درون فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه که کوکی ها تغییر رنگ دادند و طلایی شدند، سینی را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کوکی ها خنک شوند. در نهایت کوکی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 13 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.