طرز تهیه کیک انگور یخچالی خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کیک انگور یخچالی

طرز تهیه کیک انگور یخچالی , دستور تهیه کیک انگور یخچالی

کیک انگور یخچالی یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که بدون نیاز به فر درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک انگور یخچالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک انگور یخچالی
نشاسته۵ قاشق غذاخوری
شیر۴ لیوان
گلاب۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
شکر۱۲ قشق غذاخوری
ژله انگور۱ بسته
بیسکوئیت پتی بور۲ بسته
انگور بی دانهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک انگور یخچالی

مرحله اول

برای تهیه کیک انگور یخچالی ساده در ابتدای کار شیر را به همراه شکر و نشاسته درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با هم ترکیب می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و مواد را به صورت مداوم هم می زنیم تا غلیظ شوند.

مرحله دوم

پس از اینکه غلظت مواد شبیه به غلظت فرنی شد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم و داخل آنرا با یک لایه کیسه فریزر می پوشانیم، سپس یک لایه بیسکوئیت در کف قالب می چینیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری از پودینگ شیر روی بیسکوئیت ها می ریزیم و با استفاده از پالت انرا بهص ورت یکدست پخش می کنیم. در ادامه مواد را به همین ترتیب به صورت لایه ای درون قالب می ریزیم و تا مواد تمام شوند.

مرحله چهارم

حالا دانه های انگور را به ترتیب روی مواد می چینیم و در یخچال قرار می دهیم. در ادامه ژله انگور را به همراه یک لیوان آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی حرارت بخار آب کتری قرار داده و هم می زنیم تا ژله کاملا حل شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت ۲۰ دقیقه کیک را از یخچال خارج کرده و یک سوم ژله را روی آن می ریزیم. در ادامه قالب را درون یخچال قرار می دهیم تا ژله سفت شود، سپس مجددا قالب را از یخچال خارج کرده و یک سوم دیگر از ژله را روی آن می ریزیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام ژله را روی کیک ریختیم، کیک را درون یخچال قرار می دهیم تا ژله ببندد. در نهایت کیک را از یخچال خارج می کنیم و با استفاده از کیسه فریزر آنرا از قالب خارج کرده، سپس برش می زنیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

طرز تهیه کوکی نوتلا خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

طرز تهیه کوکی نوتلا کوکی نوتلا یکی از انواع کوکی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا به همراه انواع کافی ها سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و …

طرز تهیه کیک اسفنجی، پخت کیکی ساده و خوشمزه در منزل

طرز تهیه کیک اسفنجی، پخت کیکی ساده و خوشمزه در منزل

طرز تهیه کیک اسفنجی کیک اسفنجی یکی از محبوب ترین کیک ها در سراسر جهان است که بیشترین استفاده آن در صنایع شیرینی پزی می باشد. کیک اسفنجی در شیرینی پزی و …

طرز تهیه نان ارده خوشمزه و مخصوص برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان ارده خوشمزه و مخصوص برای صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان ارده نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. نان …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.