طرز تهیه پنکیک توری خوشمزه و ساده به روش کافه ای

طرز تهیه پنکیک توری

طرز تهیه پنکیک توری , دستور پخت پنکیک توری

پنکیک توری یکی از انواع پنکیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پنکیک توری در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد سفید۷۵ گرم
نشاسته ذرت۳۷ گرم
آرد برنج۳۷ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۵۰ گرم
شیر۹۰ تا ۱۳۰ میلی لیتر
نمک¼ قاشق چایخوری
روغن۱٫۵ قاشق غذاخوری
وانیل شکری½ قاشق چایخوری

طرز تهیه پنکیک توری

مرحله اول

برای تهیه پنکیک توری مجلسی در ابتدای کار آرد گندم را به همراه آرد برنج درون الک می ریزیم و داخل یک کاسه مناسب الک می کنیم. در ادامه شکر را به همراه وانیل، نمک و تخم مرغ داخل یک کاسه مناسب با هم ترکیب می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و مواد را در حدی که با هم یکدست شوند مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آردها را کم کم اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا علاوه بر یکدست شدن مواد، آردها نیز گلوله نشوند.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، روغن را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد تقریبا شبیه به بافت مایه کیک شود. در ادامه مایه پنکیک را درون یک کیسه فریزر یا قیف یک بار مصرف می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا دهانه قیف یا پلاستیک را ۲ تا ۳  میلی متر برش می زنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و اجازه می دهیم گرم شود، سپس مایه پنکیک را به صورت دلخواه درون تابه پایپ می کنیم تا شبیه یک دایره تور توری شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه یک سمت پنکیک رنگ گرفت، آنرا بر می گردانیم تا سمت دیگرش نیز بپزد. در نهایت پنکیک را رول کرده و از تابه خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. توجه داشته باشید که بافت این پنکیک ها نرم است.

مرحله ششم

در صورتی که تمایل داشته باشیم پنکیک ها خشک و ترد شوند، فر را با دمای ۱۰۰ درجه سانیتگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم گرم شود، سپس پنکیک ها را به مدت ۳۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا خشک و ترد شوند.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در جمعه 5 فروردین 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.