طرز تهیه شیرینی کارامل گردو خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه شیرینی کارامل گردو

طرز تهیه شیرینی کارامل گردو , دستور پخت شیرینی کارامل گردو

شیرینی کارامل گردو یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با رسپی های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کارامل گردو در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کارامل گردو
کره۱۰۰ گرم
پودر قند½ لیوان
روغن مایع۵ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
آرد۱ و ⅔ لیوان
وانیل¼ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل
شکر۵ قاشق غذاخوری
کره۲۵ گرم
خامه۲ قاشق غذاخوری
گردوی خرد شده۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه شیرینی کارامل گردو

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کارامل گردوی مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و در محیط آشپزخانه قرار می دهیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه پودر قند را درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله روغن مایع را به همراه کره و تخم مرغ به کاسه اضافه کرده و مواد را به مدت ۴ دقیقه با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس بکینگ پودر را به همراه پودر کاکائو و وانیل اضافه کرده و کمی مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و روی مواد داخل کاسه الک می کنیم، در همین حین مواد را با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود. توجه داشته باشید که این خمیر نیاز به ورز دادن ندارد.

مرحله چهارم

در این مرحله فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن کرده و درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه به اندازه یک گردو از خمیر برمی داریم و با دست گرد می کنیم، سپس درون سینی فر کنار هم می چینیم.

مرحله پنجم

حالا با ته گوشتکوب وسط هر خمیر را فشار می دهیم تا کمی گود شود. در ادامه سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند، سپس از فر خارج می کنیم و کنار می گذاریم تا خنک شوند.

مرحله ششم

برای تهیه کارامل شکر را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا به طور کامل ذوب شود. پس از اینکه شکر ذوب شد، کره و خامه هم دمای محیط را به تابه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله کارامل آماده شده را از صافی رد می کنیم، سپس گردوی خرد شده را اضافه کرده و با کارامل ترکیب می کنیم. در ادامه درون حفره های روی شیرینی ها را با کارامل پر کرده و کنار می گذاریم تا کارامل خودش را بگیرد.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 4 فروردین 1401
مطالب مرتبط
طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر خوشمزه و ساده با بافت اسفنجی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر خوشمزه و ساده با بافت اسفنجی

طرز تهیه کیک شکلاتی بدون فر کیک شکلاتی بدون فر یکی از انواع روش های پخت کیک شکلاتی است که نیازی به فر ندارد و در قابلمه درست می شود، برای مشاهده …

طرز تهیه کیک کدو حلوایی بدون فر خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی بدون فر خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه کیک کدو حلوایی بدون فر کیک کدو حلوایی یکی از انواع کیک‌های خوشمزه با بافت سبک و نرم است که با روش‌های مختلف درست می‌شود و یک میان وعده مناسب …

طرز تهیه پیراشکی گل خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه پیراشکی گل خوشمزه و مخصوص مناسب برای عصرانه

طرز تهیه پیراشکی گل پیراشکی نوعی نان مغز دار است که با استفاده از مخمر به طور کامل به عمل آمده است و در آن پف دهنده های شیمیایی استفاده نشده است. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.