طرز تهیه کیک خرمالو خوشمزه و مجلسی با مغز گردو و فندق

طرز تهیه کیک خرمالو

طرز تهیه کاپ کیک خرمالو نی نی سایت , سس خرمالو شف طیبه برای کیک خرمالو , خانم صرافها چرا کیک خرمالو خمیر میشود , دستور کیک خرمالو خانگی مرحله به مرحله با ماست 

کیک خرمالو یکی از انواع کیک های خوشمزه فصل پاییز است که معمولا به عنوان عصرانه سرو می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک هلو ساده و بسیار خوشمزه و مجلسی با آب هلو

مواد لازم کیک خرمالو
خرمالو۴ عدد متوسط
آرد سفید۲٫۵ تا ۳ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع۱ پیمانه
پودر نارگیل۳ قاشق غذاخوری
وانیل۱ پنس
بکینگ پودر½ قاشق غذاخوری
مغز فندق و گردو۱۰۰ گرم

دستور پخت کیک خرمالو

مرحله اول

ابتدا فر را با حرارت ۱۸۵ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به مدت ۸ تا ۱۰ دقیقه با دور تند همزن می زنیم تا کاملا کشدار شود. در ادامه خرمالوها را پوست می گیریم و داخل مخلوط کن می ریزیم.

مرحله دوم

چند پالس می زنیم تا خرمالوها به طور کامل پوره شوند، سپس به همراه روغن مایه به مخلوط تخم مرغ و شکر اضافه می کنیم. در ادامه آرد و بکینگ پودر را مخلوط می کنیم و دو مرتبه الک می کنیم سپس کم کم به مواد اضافه می کنیم.

مرحله سوم

از اینجا به بعد همزن را کنار می گذاریم و با لیسک مواد را به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا مایه کیک اماده شود و هیچ گونه گلوله آرد داخل مایه کیک باقی نماند. در همین مرحله مغز گردو را به مایه کیک اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم تا یکدست شود.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک گیلاس بزرگ و مجلسی با میوه گیلاس سیاه

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را داخل یک قالب مناسب با قطر ۲۵ سانتی متر می ریزیم و به دلخواه برای زیباتر شدن کیک روی آن خرمالوی ورقه شده می چینیم. در ادامه مغزهای فندق را نیز کمی اردی می کنیم و روی مایه کیک می چینیم.

مرحله پنجم

حالا کیک را در طبقه وسط فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت برای پخت کیک زمان نیاز است. پس از اینکه کیک اماده شد صبر می کنیم کمی خنک شود سپس آنرا از قالب خارج می کنیم و به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 21 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/pooneh.academy
مطالب مرتبط
طرز تهیه شیرینی ایرمیک خوشمزه و ساده به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه شیرینی ایرمیک خوشمزه و ساده به روش سنتی ترکیه

طرز تهیه شیرینی ایرمیک شیرینی ایرمیک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه کشور ترکیه است که با طعم های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه بیسکوییت چای خوشمزه و حرفه ای به روش بازاری

طرز تهیه بیسکوییت چای خوشمزه و حرفه ای به روش بازاری

طرز تهیه بیسکویت چای بیسکوییت چای، یک نوع بیسکوییت ایتالیایی ترد و خوشمزه است که در بین آن از مارمالاد زرد آلو استفاده می شود. این بیسکوییت به صورت جفتی کنار هم …

طرز تهیه کاپ کیک انجیر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک انجیر خوشمزه و ساده به روش خانگی

طرز تهیه کاپ کیک انجیر کاپ کیک انجیر یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.