طرز تهیه کلوچه آدامسی خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه کلوچه آدامسی

طرز تهیه کلوچه آدامسی , دستور پخت کلوچه آدامسی

کلوچه آدامسی یکی از انواع کلوچه های ساده و خوشمزه ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کلوچه آدامسی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کلوچه آدامسی
تخم مرغ۱ عدد
شکر۱ قاشق چایخوری
روغن½ لیوان
نشاسته ذرت۱ فنجان
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
وانیل ادامسی یا ساده½ قاشق چایخوری
آردبه مقدار کافی

طرز تهیه کلوچه آدامسی

مرحله اول

برای تهیه کلوچه آدامسی خوشمزه ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به طور کامل گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و روغن مایع درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا بافت شان یکدست شود، سپس وانیل را به همراه نشاسته ذرت و بکینگ پودر اضافه کرده و مجددا هم زدن مواد را ادامه می دهیم تا بافت شان یکدست شود.

مرحله سوم

حالا آرد را درون الک می ریزیم و به صورت کنترل شده روی مواد داخل کاسه الک می کنیم. در همین حین مواد را با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست درون کاسه جمع شود که چسبندگی خیلی کمی داشته باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله سینی فر را به طور کامل با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت گرد در دستانمان شکل می دهیم. در ادامه خمیر را درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

تمام خمیر را به همین شکل آماده کرده و درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کلوچه ها طلایی شوند. در نهایت کلوچه ها را از فر خارج کرده و به همراه چای سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 22 اسفند 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه پیروک سیب خامه ای خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه پیروک سیب خامه ای خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه پیروک سیب خامه ای پیرومک سیب خامه ای یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پیروک …

طرز تهیه مسقطی بلغور گندم خوشمزه با طعم زعفرانی

طرز تهیه مسقطی بلغور گندم خوشمزه با طعم زعفرانی

طرز تهیه مسقطی بلغور گندم مسقطی با بلغور گندم از شیرینی های خوشمزه و قدیمی ایرانی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه برنجک یا شیرینی بهار دونه خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه برنجک یا شیرینی بهار دونه خوشمزه به روش شمالی

طرز تهیه برنجک برنجک یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و بسیار معروف استان های شمالی کشور مثل مازندران و گیلان است. این شیرینی با نام های دیگری هم شناخته می شود …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.