طرز تهیه باقلوای یونانی خوشمزه و ساده به روش بازاری

طرز تهیه باقلوای یونانی

طرز تهیه باقلوای یونانی , دستور پخت شیرینی باقلوای یونانی

باقلوای یونانی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه بین المللی است که با طعم های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه باقلوای یونانی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم باقلوای یونانی
خمیر باقلوا۴۵۰ گرم
مغز گردو۴۵۰ گرم
کره۲۳۰ گرم
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری
مواد لازم شهد عسلی
آب۳۰۰ گرم
عسل۳۰۰ گرم
شکر۲۸۰ گرم
چوب دارچین۱ تکه
میخک۲ عدد

طرز تهیه باقلوای یونانی

مرحله اول

برای تهیه باقلوای یونانی یونانی مجلسی ابتدای کار یک قالب مربعی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری کره چرب می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا مغز گردو را درون غذاساز می ریزیم، سپس میکس می کنیم تا کاملا پودر شود. در ادامه پودر دارچین را با مغز پودر شده گردو مخلوط می کنیم تا کاملا ترکیب شود، سپس خمیر باقلوا را به اندازه قالب برش می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ۱ لایه خمیر درون قالب قرار می دهیم، سپس مابقی خمیر را با یک پارچه تمیز و مرطوب می پوشانیم تا خشک نشود. در ادامه روی خمیر را با کره آب شده رومال می کنیم، سپس ۲ قاشق از مخلوط گردو روی آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مجددا ۱ لایه خمیر روی مخلوط مغز گردو قرار می دهیم، سپس روی خمیر را با کره رومال می کنیم و این مراحل را به دفعات تکرار می کنیم تا خمیر باقلوا تمام شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم باقلوا به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. در همین حین شهد عسلی باقلوا را آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور آب را به همراه شکر و عسل درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم شهد به نقطه جوش برسد و به مدت ۱۰ دقیقه جوش بزند تا کمی غلیظ شود.

مرحله هفتم

در این مرحله پس از گذشت این زمان حرارت را خاموش می کنیم، سپس چوب دارچین را به همراه میخک درون شهد قرار می دهیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. در ادامه پس از گذشت ۵۰ دقیقه باقلوا را از فر خارج می کنیم.

مرحله هشتم

حالا شهد عسلی را روی باقلوا داغ می ریزیم، سپس اجازه می دهیم باقلوا خنک شود و شهد کاملا به خورد آن برود. در ادامه باقلوا را با کمک چاقو به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 20 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه نان نارگیلی خانگی خوشمزه و مخصوص به روش یزدی

طرز تهیه نان نارگیلی خانگی خوشمزه و مخصوص به روش یزدی

طرز تهیه نان نارگیلی نان های حجیم و فانتزی یکی از انواع نان های پرطرفدار به حساب می آید. گاهی نان ها را با فیلینگ و مغزهای متنوع طبخ می کنند. و …

طرز تهیه لوکوم میوه ای خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه لوکوم میوه ای خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه لوکوم میوه ای لوکوم میوه ای یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه لوکوم میوه ای …

طرز تهیه نان چمچمو ساده و خوشمزه به روش هرمزگان

طرز تهیه نان چمچمو ساده و خوشمزه به روش هرمزگان

طرز تهیه نان چمچمو نان چمچمو یکی از انواع نان های سنتی ایرانی است که اصالت آن متعلق به استان هرمزگان می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.