طرز تهیه آش کارده خوشمزه و سنتی به روش بختیاری

طرز تهیه آش کارده

فیلم طرز تهیه آش کارده طرز تهیه آش کارده با مخمر طرز تهیه آش کارده بهبهان طرز تهیه آش کارده با کارده خشک عوارض آش کارده آش کارده در تهران آش کارده نی نی سایت خواص آش کارده

آش کارده یکی از انواع غذاهای سنتی و بسیار خوشمزه استان چهارمحال و بختیاری است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش کارده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سبزی کارده خشک۴۰۰ گرم
برنج نیم دانه۲۰۰ گرم
ماست یا دوغ خیلی ترش۱ کیلو گرم
آرد گندم۳ قاشق غذاخوری
آرد جو۲ قاشق غذاخوری
آب گرم۲ تا ۲ و نیم لیتر
پیاز۲ عدد
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه آش کارده

مرحله اول

برای تهیه آش کارده خوشمزه کارده خشک شده را به همراه آب گرم درون یک کاسه مناسب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۳ ساعت خیس بخورد، سپس از آب خارج می کنیم و به همراه آرد جو داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله با استفاده از گوشتکوب مخلوط سبزی و آرد را به خوبی می کوبیم تا کاملا یکدست شوند. در ادامه آبی که سبزی کارده را درون آب خیس کرده بودیم را به قابلمه حاوی مخلوط کارده اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا ماست یا دوغ ترش را به قابلمه اضافه کرده و با آب ترکیب می کنیم، سپس صبر می کنیم تا مواد شروع به جوشیدن کنند. پس از اینکه ترکیب ماست و آب شروع به جوشیدن کرد، باید آنرا هر چند لحظه یکبار هم بزنیم تا ته نگیرد.

مرحله چهارم

حدود ۲ تا ۳ ساعت زمان نیاز است تا سبزی کارده به طور کامل بپزد و لعاب بیندازد. پس از اینکه سبزی کارده به طور کامل پخت، برنج را به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش به مدت یک ساعت دیگر با حرارت ملایم بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان پیازها را به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را به تابه اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک شود.

مرحله ششم

در این مرحله آرد گندم را به همراه مقداری زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت دادن را ادامه می دهیم تا طعم خامی آرد گرفته شود. در نهایت مواد را به قابلمه آش اضافه می کنیم. پس از گذشت ۱۵ دقیقه دیگر آش ما آماده سرو است.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 5 اسفند 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.