طرز تهیه آش سماق خوشمزه و مخصوص به روش طب سنتی

طرز تهیه آش سماق

آش سماق طب سنتی طرز تهیه آش سماق اصفهان آش سماق ساده طرز تهیه آش سماق تویسرکان آش سماق تبریز طرز تهیه آش سماق همدان خواص آش سماق آش سماق مال کدام استان است

آش سماق یکی از انواع آش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که بادستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش سماق در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی½ لیوان
عدس½ لیوان
بلغور گندم۱ لیوان
پیاز۱ عدد
چغندر درشت۱ عدد
سماق۱ لیوان
مغز گردو½ لیوان
نمکبه مقدار کافی

طرز تهیه آش سماق

مرحله اول

برای تهیه آش سماق خوشمزه و ساده ابتدای کار لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس روی آن آب می ریزیم و اجازه می دهیم به مدت ۲۴ ساعت درون آب بماند تا نفخ لوبیا از بین برود.

مرحله دوم

حالا برای این که نفخ آن کامل از بین برود طی این ۲۴ ساعت ۲ بار آب لوبیا را عوض می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس لوبیا قرمز یا لوبیا چیتی، عدس و بلغور گندم را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مقداری آب درون قابلمه می ریزیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم حبوبات بپزند. در ادامه پیاز را رنده می کنیم، سپس چغندر را بسته به سلیقه خود به صورت نگینی خرد کرده یا رنده می کنیم.

مرحله چهارم

حالا پیاز و چغندر را به حبوبات اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه سماق را درون یک کاسه مناسب می ریزین، سپس به اندازه ای آب اضافه می کنیم که سطح آب یک بند انگشت بالاتر اط سطح سماق باشد.

مرحله پنجم

در این مرحله اجازه می دهیم سماق به مدت یک تا دو ساعت خیس بخورد. پس از گذشت  این زمان سماق را از صافی رد می کنیم تا عصاره آن خارج شود. در ادامه عصراه سماق را بخ قابلمه آش اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا گردو را به صورت نیم کوب خرد می کنیم، سپس مقداری نمک به همراه گردوی خرد شده به آش اضافه می کنیم و اجازه می دهیم آش جا بیوفتد. در نهایت آش را درون کاسه مورد نظرمان می ریزیم و با نعناع داغ و سیر داغ تزئین می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 16 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.