طرز تهیه بانت کیک موز و نارگیل خوشمزه به روش قنادی

طرز تهیه بانت کیک موز و نارگیل

طرز تهیه بانت کیک موز و نارگیل , دستور پخت بانت کیک موز و نارگیل

بانت کیک موز و نارگیل یکی از انواع کیک های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بانت کیک موز و نارگیل در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم بانت کیک موز و نارگیل
موز رسیده۲ عدد
آرد۲۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق سوپخوری
شکر۱۰۰ گرم
پودر نارگیل۸۰ گرم
کره۸۰ گرم
شیر۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
نمک۱ پنس

طرز تهیه بانت کیک موز و نارگیل

مرحله اول

برای تهیه بانت کیک موز و نارگیل خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب اضافه می کنیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ تا ۱۰ دقیقه مخلوط می کنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

در این مرحله شیر را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه کره را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود، سپس به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم و درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و پودر نارگیل را به آن اضافه می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

حالا موز را با پشت چنگال له می کنیم تا پوره شود. در ادامه موز له شده را به مایه کیک اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شود. حالا یک قالب میان تهی مناسب انتخاب می کنیم، سپس درون آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری آرد درون قالب می پاشیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم و قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب های اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود.

مرحله هفتم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه بپزد. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم، برای این منظور یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله هشتم

در این مرحله سیخ چوبی یا خلال دندان را از درون کیک خارج می کنیم در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم.

مرحله نهم

در نهایت کیک موز و نارگیل را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر بانت کیک موز و نارگیل را به همراه چای زعفرانی تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.