طرز تهیه کیک برگردان موز خوشمزه به روش کافی شاپی

طرز تهیه کیک برگردان موز

کیک برگردان موز , طرز تهیه کیک برگردان موز , دستور پخت کیک برگردان موز

کیک برگردان موز یکی از انواع کیک های خوشمزه و شیک بین المللی است که با دستورهای متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برگردان موز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک برگردان موز
تخم مرغ۲ عدد
پودر شکر½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
کره هم دمای محیط۱۰۰ گرم
ماست شیرین۲ قاشق غذاخوری
شیر½ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
پودر نشاسته ذرت¼ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
موز، گردو و پستهبه مقدار کافی
شکر قهوه ای۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک برگردان موز

مرحله اول

برای تهیه کیک برگردان موز خوشمزه ابتدا پودر شکر را به همراه وانیل و تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم و به مدت ۵ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد حالتی کشدار و رنگش روشن شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره را به همراه ماست و شیر هم دمای محیط به ترتیب به کاسه اضافه می کنیم و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. در ادامه آرد را با بکینگ پودر و نشاسته ذرت مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا ترکیب آرد، نشاسته و بکینگ پودر را یک مرتبه الک می کنیم، سپس مجددا درون الک می ریزیم و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. حالا مواد را با لیسک از یک سمت ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست و منسجم شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله مغز گردو و پسته خرد را اضافه می کنیم و کمی ترکیب می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با کمی کره یا روغن جداکننده چرب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا شکر قهوه ای را به صورت پخش درون قالب می پاشیم. در ادامه موزها را به صورت حلقه ای نازک برش می زنیم و به صورت یکدست در کف قالب روی شکر قهوه ای می چینیم. در ادامه مایه کیک را روی موزها می ریزیم و پخش می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را درون فر که به خوبی گرم شده است قرار می دهیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه بپزد. پس از اینکه کیک به طور کامل پخت، آنرا از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم خنک شود. پس از اینکه کیک خنک شد، آنرا از قالب خارج می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 14 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.