طرز تهیه کتلت مرغ و هویج خوشمزه و فوری به روش خانگی

طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

طرز تهیه کتلت مرغ و هویج , دستور پخت کتلت مرغ و هویج

کتلت مرغ و هویج یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ و هویج در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله مرغ۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز۲ عدد
کره یا روغن مایع۲ قاشق سوپخوری
تخم مرغ۱ عدد
برگ جعفری۲ قاشق غذاخوری
جو پرک۵ قاشق غذاخوری
پودر سوخاری۳ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت مرغ و هویج

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ و هویج خوشمزه ابتدای کار فیله مرغ به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه جعفری را می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود.

مرحله دوم

حالا هویج را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و با دندانه های درشت رنده، رنده می کنیم. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و به فیله مرغ اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله جو پرک را درون خرد کن می ریزیم و آسیاب می کنیم تا پودر شود. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا مقداری روغن مایع یا کره درون تابه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه هویج رنده شده را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم تا هویج نرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مخلوط پیاز و هویج را به سینه مرغ اضافه می کنیم، سپس نمک و فلفل سیاه مواد کتلت را اندازه می کنیم. در ادامه تخم مرغ را به مواد کتلت اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم تا مواد یکدست شود.

مرحله ششم

حالا پودر سوخاری را به مواد کتلت اضافه می کنیم و مجددا ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم و اجازه می دهیم روغن گرم شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مقداری از مواد کتلت بر می داریم، سپس به شکل دلخواه فرم می دهیم و درون جو پرک پودر شده می غلطانیم تا سطح کتلت را پوشش دهد، سپس کتلت مرغ و هویج را درون تابه قرار می دهیم و کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هشتم

حالا زمانی که یک طرف کتلت به طور کامل سرخ شد آن را بر می گردانیم، سپس اجازه می دهیم طرف دیگر آن کاملا سرخ شود. در ادامه کتلت ها را روی دستمال مخصوص آشپزخانه قرار می دهیم تا روغن اضافی اش کشیده شود.

مرحله نهم

در نهایت کتلت مرغ و هویج را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس از گوجه گیلاسی، جعفری و فلفل سبز برای دور چین کتلت ها استفاده می کنیم. در آخر کتلت مرغ و هویج را به همراه نان تازه و سس دلخواه سرو کنید و نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.