طرز تهیه کتلت مرغ مغزدار خوشمزه و مخصوص زعفرانی

طرز تهیه کتلت مرغ مغزدار

کتلت مرغ مغزدار , طرز تهیه کتلت مرغ مغزدار , دستور پخت کتلت مرغ مغزدار

کتلت غذایی است که از ترکیب کوکو و کباب تابه ای تهیه می شود. در کتلت مرغ مغزدار از گوشت مرغ له شده یا چرخ شده استفاده شده است که مغز آن از زرشک و نعناع خشک است. در این کتلت های خوشمزه و خاص نیاز به تخم مرغ و آرد و آرد نخودچی نیست و خود مرغ چسبندگی کافی را دارد و وا نمی رود. همچنین بافت این کتلت اسفنجی و سبک است. این غذا را می توان در کنار انواع برنج یا نان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ مغزدار در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم کتلت مرغ مغزدار
مرغ۱ ران و یک سوم سینه
پیاز متوسط۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
زردچوبه و پودر سیربه مقدار لازم
زرشک و نعناع خشکبه مقدار لازم
زعفران دم کردهبه مقدار لازم

طرز تهیه کتلت مرغ مغزدار

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه و مخصوص به صورت مغزدار در ابتدای کار، مرغ ها را به صورت تکه های کوچک خرد و بدون استخوان می کنیم. سپس درون غذاساز می ریزیم. پیاز را شسته و پوست کنده و به مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

نمک و فلفل سیاه و زردچوبه و پودر سیر را به آن اضافه کرده و میکس می کنیم تا مرغ ها له شود. زعفران را هم اضافه کرده و خوب با هم ورز می دهیم. از مواد اندازه ۱ گردوی بزرگ برداشته و در دست شکل می دهیم و از هم باز می کنیم.

مرحله سوم

مواد مرغی کمی چسبنده است که برای راحتی کار، از یک کاسه آب سرد استفاده کرده و دست را با آن خیس می کنیم تا مواد به دست نچسبد. سپس وسط آن را زرشک و نعناع خشک می ریزیم و مثل کتلت در دست حالت می دهیم.

مرحله چهارم

یک تابه را با مقداری روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس کتلت را در آن سرخ می کنیم. یک طرف آن که سرخ شد، طرف دیگر آن را سرخ کرده و درون یک ظرف مناسب می چینیم و با برنج یا نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 26 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.