طرز تهیه کتلت مرغ روسی ساده و بسیار خوشمزه

طرز تهیه کتلت مرغ روسی

کتلت مرغ روسی , طرز تهیه کتلت مرغ روسی , دستور پخت کتلت مرغ روسی

کتلت مرغ روسی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بسیار پر طرفدار کشور روسیه است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کتلت مرغ روسی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
ران و سینه مرغ۶۰۰ گرم
پیاز۱ عدد بزرگ
سیر۱ حبه
نان تست۵ عدد
شیر½ پیمانه سرخالی
کره۳۰ گرم
سس مایونز۲ قاشق غذاخوری
پاپریکا۱ قاشق غذاخوری
جعفری½ پیمانه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه کتلت مرغ روسی

مرحله اول

برای تهیه کتلت مرغ خوشمزه به روشی روسی ابتدا نان های تست را داخل یک ظرف مناسب می چینیم، سپس شیر را اضافه می کنیم. در ادامه ظرف را کنار می گذاریم تا نان های تست به خوبی خیس بخورند و نرم شوند.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز و سیر را رنده می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را اضافه می کنیم. پس از اینکه کره ذوب شد، سیر و پیاز را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا آب سیر و پیاز کشیده شود.

مرحله سوم

حالا کمی زردچوبه اضافه می کنیم و چند دقیقه دیگر تفت می دهیم تا زردچوبه با سیر و پیاز به خوبی ترکیب شود. در ادامه تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. حالا گوشت مرغ و نان های تست را درون مخلوط کن یا چرخ گوشت می ریزیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مرغ و نان تست چرخ شده را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پیاز تفت داده شده را هم پس از خنک شدن به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا سس مایونز را به همراه پاپریکا و مقداری نمک و فلفل سیاه به کاسه افزوده و مواد را چند دقیقه مخلوط می کنیم تا مایه کتلت کاملا منسجم و یکدست شوند. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار داده و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از اینکه روغن داغ شد به اندازه یک نارنگی بزرگ از مایه کتلت بر می داریم و با دست به صورت گرد شکل می دهیم، سپس در روغن می اندازیم تا سرخ شود. پس از اینکه یک سمت کتلت ها سرخ شد، آنها را بر می گردانیم تا سمت دیگرشان نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

این کتلت را پس از سرخ شدن باید ۱۵ دقیقه درون فر قرار داد تا کاملا مغز پخت شود. البته اگر قطر کتلت ها زیاد نباشد و مانند شامی کباب قطر کمی داشته باشند، زمانی که در روغن سرخ شوند به طور کامل مغز پخت می شوند.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه شورک پلو خوشمزه و بسیار ساده به روش طالقانی

طرز تهیه شورک پلو خوشمزه و بسیار ساده به روش طالقانی

طرز تهیه شورک پلو طالقانی این برنج نوعی سبزی پلو محسوب می شود. شورک یک نوع سبزی کوهی است که در کوه های طالقان می روید. این سبزی بسیار معطر و خوشمزه …

طرز تهیه نان پیده خوشمزه و مخصوص به روش اصیل ترکیه ای

طرز تهیه نان پیده خوشمزه و مخصوص به روش اصیل ترکیه ای

طرز تهیه نان پیده نان پیده یکی از انواع نان های مخصوص ترکیه ای است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به نان بربری دارد، برای مشاهده این آموزش در ادامه با چی …

طرز تهیه سارما بادمجان کوفته ای خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه سارما بادمجان کوفته ای خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه سارما بادمجان کوفته ای درکل جهان بسیاری از ملل با پر کردن برگ و یا برخی انواع سبزیجات، غذا درست می کنند. در ترکیه نیز می توان گفت که با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.