طرز تهیه شیرینی ارده ای ساده و خوشمزه به روش خانگی

طرز تهیه شیرینی ارده ای

طرز تهیه شیرینی ارده ای , دستور پخت شیرینی ارده ای

شیرینی ارده ای یکی از انواع شیرینی های ساده خانگی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ارده ای در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ارده ای
پودر قند۱۰۰ گرم
شیر خشک قنادی۱۰۰ گرم
ارده۱۴۰ گرم

طرز تهیه شیرینی ارده ای

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ارده ای خوشمزه ابتدای کار شیر خشک قنادی را به همراه پودر قند درون یک کاسه مناسب می ریزیم و مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم تا صاف و یکدست شود.

مرحله دوم

حالا ارده را به مخلوط شیر خشک و پودر قند اضافه می کنیم، سپس با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری صاف و یک دست حاصل شود. در ادامه مقداری از خمیر شیرینی ارده ای بر می داریم و با دست به صورن گرد شکل می دهیم.

مرحله سوم

برای اینکه شیرینی ها ظاهر بهتر  و مجلسی تری داشته باشند، بعد از اینکه آنها را فرم دادیم، درون یک کپسول کاغذی قرار می دهیم. به همین ترتیب ادامه می دهیم تا تمام مایه شیرینی به صورت یکدست شکل داده شود.

مرحله چهارم

در این مرحله شیرینی ارده ای را درون یخچال فریزر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال فریزر استراحت کند. در ادامه پس از گذشت این زمان شیرینی ارده ای را از یخچال فریزر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

در نهایت شیرینی ارده ای را بسته به سلقیه با مقداری شکلات ذوب شده، دانه کنجد، خلال پسته، تخم خرفه و پودر گل تزئین می کنیم، سپس شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و با چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 14 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.