طرز تهیه شیرینی لوتکا خوشمزه و مخصوص به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی لوتکا

طرز تهیه شیرینی لوتکا فیلم تهیه شیرینی لوتکا عکس شیرینی لوتکا قیمت شیرینی لوتکا کالری شیرینی لوتکا

شیرینی لوتکا یکی از انواع شیرینی های خوش خوراک و نرم بین المللی است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی لوتکا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی لوتکا
آرد۴ پیمانه
کره۹۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
وانیل۱ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
مواد لازم برای کرم کاستارد
تخم مرغ۱ عدد
شیر۲۵۰ میلی لیتر
شکر¼ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
مواد رومال
تخم مرغ۱ عدد
شیر۳ قاشق غذاخوری
شکر۱ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل و کنجدبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی لوتکا

مرحله اول

برای تهیه شیرینی لوتکای خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل  نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان شکر را به همراه خمیر مایه و شیر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه وانیل را به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ ها را دانه دانه به مخلوط خمیر مایه اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه آرد را کم کم به مایه تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را روی سطح کار منتقل می کنیم، سپس نمک را به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم تا خمیری لطیف و یکدست حاصل شود. در ادامهدر حین ورز دادن خمیر، مقداری آرد به آن اضافه می کنیم و ورز می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله پس از ۱۰ دقیقه ورز دادن خمیر را چونه می کنیم، سپس روی خمیر و درون کاسه را آرد پاشی می کنیم و خمیر را درون کاسه قرار می دهیم. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کند.

مرحله ششم

حالا مواد کرم کاستارد را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدا تخم مرغ را به همراه شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. در ادامه شیر را به همراه وانیل درون قابلمه می ریزیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را هم می زنیم، سپس نشاسته ذرت را به آن اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم تا نشاسته درون شیر حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله هشتم

حالا به هم زدن کرم کاستارد ادامه می دهیم تا به غلظت رسیده، سپس کرم رنگ شود. در ادامه کرم کاستارد را از روی حرارت بر می داریم، سپس روی آن را با کیسه فریزر می پوشانیم تا رویه نبندد و خنک شود.

مرحله نهم

در این مرحله پس از گذشت ۱ ساعت خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم و ورز می دهیم تا پف خمیر گرفته شود. در ادامه خمیر را به ۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس هر دو را به کمک وردنه به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم.

مرحله دهم

حالا نیمی از کرم کاستارد را روی خمیر می ریزیم، سپس با لیسک پخش می کنیم تا به همه قسمت های خمیر برسد. در ادامه خمیر را رول می کنیم و به اندازه دلخواه برش می زنیم، سپس مابقی کرم را روی خمیر دوم می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله کرم را روی خمیر می ریزیم و با لیسک پخش می کنیم تا کرم همه سطح خمیر را بپوشاند. در ادامه خمیر را با کاتر برش می زنیم، سپس هر قسمت خمیر را رول می کنیم. در ادامه روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله دوازدهم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه شیرینی ها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس روی شیرینی ها را می پوشانیم تا به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند.

مرحله سیزدهم

در این مرحله پس از گذشت این زمان مواد رومال را آماده می کنیم، برای این منظور ابتدای تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با چنگال هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود.

مرحله چهاردهم

حالا شیر را به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه برس را به مواد رومال آغشته می کنیم، سپس روی خمیر ها می مالیم و مقداری پودر نارگیل و کنجد روی آن ها می پاشیم.

محله پانزدهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا یپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله شانزدهم

در نهایت یک ظرف مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیرینی های لوتکا را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در آخر روی شیرینی ها را به سلیقه خود با پودر پسته تزیین کرده و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 7 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.