طرز تهیه نان توتمانیک بلغاری مناسب برای عصرانه و صبحانه

طرز تهیه نان توتمانیک بلغاری

نان توتمانیک بلغاری , طرز تهیه نان توتمانیک بلغاری , دستور پخت نان توتمانیک بلغاری

توتمانیک یکی از معروفترین نان های بلغاری است که معمولاً با پنیر فتا داخل آن پر می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان توتمانیک بلغاری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان توتمانیک بلغاری
آرد۴۰۰ گرم
آرد نانوایی۲۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
روغن زیتونیک چهارم پیمانه
شیر ولرم۱ فنجان
آب ولرمنصف فنجان
خمیر مایه فوری۱۰ گرم
هلمقداری
نمککمی
شکر۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه نان توتمانیک بلغاری

مرحله اول

برای تهیه نان توتمانیک در ابتدای کار، خمیر مایه را با شکر و آب ولرم مخلوط کرده و کنار می گذاریم و ۱۰ دقیقه حدودا زمان می دهیم تا به عمل می آید. روغن زیتون، تخم مرغ، هل و شیر را به خمیر مایه اضافه می کنیم و با مفتول یا همزن دستی، هم می زنیم.

مرحله دوم

سپس به تدریج ترکیب آرد و نمک را اضافه می کنیم تا یک خمیر منسجم و یکدستی ایجاد شود. حدود ۱۰ دقیقه با دستگاه ورز می دهیم. سپس روی خمیر را پوشانده و دو ساعت استراحت می‌دهیم. برای رومال از یک عدد زرده و کمی شیر استفاده می‌کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را به دو قسمت تقسیم می کنیم. یکی از قسمت‌ها را به شش قسمت چانه می کنیم. هر چانه را با وردنه به صورت دایره در می آوریم و همه لایه ها را کره می مالیم و روی هم قرار می‌دهیم.

مرحله چهارم

همه لایه ها را روی هم قرار می دهیم و مانند یک پیتزای آماده آن را به هشت قسمت مساوی تقسیم می کنیم، جز لایه بالایی. بعد خطوط را برش عمیق می‌دهیم، البته خطوط نباید در مرکز همدیگر را قطع کنند.

مرحله پنجم

در این مرحله به کمک یک چوب مابین خطوط را فشار می دهیم، حالا خمیر دوم را به شکل مستطیل باز کرده و برش های عرضی حدود یک سانتی متری می دهیم. برش‌ها را با بافت ساده سه تایی می پیچیم.

مرحله ششم

بعد رول پیچ می کنیم و دور خمیر اول قرار می‌دهیم و به آرامی داخل قالب کمربندی که کف آن کاغذ روغنی انداخته ایم می گذاریم. سپس روی قسمت وسط خمیر که به شکل یک گلوله بود با چاقو خط می اندازیم.

مرحله هفتم

بعد روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ و آب رومال می کنیم. حالا روی خمیرها را دوباره به مدت یک ربع با یک پارچه نخی نم دار می پوشانیم و اجازه می دهیم که استراحت کنند تا به خوبی پف کند و ور بیاید.

مرحله هشتم

خمیرهای آماده شده را به مدت بیست دقیقه تا نیم ساعت و با درجه حرارت ۱۸۰ در فر قرار می دهیم تا بپزد. وقتی که نان پخته شد، آن را از فر خارج کرده و صبر می کنیم از داغی بیفتد. سپس از قالب خارج کرده و در ظرف مناسب، سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 8 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.