طرز تهیه خورش آلوچه سنتی و خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه خورش آلوچه

طرز تهیه خورش آلوچه اصفهانی طرز تهیه خورش آلوچه مجلسی طرز تهیه خورش آلوچه با مرغ طرز تهیه خورشت آلوچه برقانی طرز تهیه خورش آلوچه با گوشت

خورش آلوچه یکی از انواع خورش های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش آلوچه در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
آلوچه۱ فنجان
چوب دارچین۱ تکه
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد
شکر۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
عصاره گوشت۱ بسته
نمک، پودر دارچین، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش آلوچه

مرحله اول

برای تهیه خورش آلوچه خوشمزه ابتدای کار گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مقداری روغن مایع درون قابلمه می ریزیم و بلافاصله پیاز را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به پیاز اضافه می کنیم و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله زمانی که بوی خامی ادویه ها از بین رفت، گوشت را اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا گوشت تغییر رنگ بدهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را به گوشت اضافه می کنیم، سپس به تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود.

مرحله چهارم

حالا چوب دارچین را به همراه عصاره گوشت و آلوچه به مواد خورش اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم و قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم. در ادامه اجازه می دهیم خورش آلوچه با حرارت ملایم به مدت ۲ ساعت بپزد تا جا بیوفتد.

مرحله پنجم

در این مرحله پوست سیب زمینی را جدا می کنیم، سپس می شوییم و به صورت نگینی درشت خرد می کنیم. در ادامه ۳۰ دقیقه آخر پخت سیب زمینی را به همراه پودر دارچین و شکر به خورش اضافه می کنیم مخلوط می کنیم.

مرحله ششم

در نهایت پس از گذشت این مدت زمانی که سیب زمینی ها پخته شدند، زعفران را اضافه می کنیم و هم می زنیم، سپس حرارت را خاموش می کنیم. در ادامه خورش آلوچه را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس با پلو سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در چهارشنبه 13 بهمن 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه جوجه کباب سولاکی خوشمزه و مخصوص یونانی

طرز تهیه جوجه کباب سولاکی خوشمزه و مخصوص یونانی

طرز تهیه جوجه کباب سولاکی جوجه کباب سولاکی که با کباب سولاکی با مرغ هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای بین المللی است. این غذای خوشمزه یکی از انواع غذاهای …

طرز تهیه جوجه دیگی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه جوجه دیگی خوشمزه و مخصوص به روش بازاری

طرز تهیه جوجه دیگی جوجه کباب یکی از غذاهای سنتی ایرانی و ترکی است که طرفداران زیادی دارد و برای مهمانی و جشن ها، پای ثابت غذاها است. جوجه کباب روش پخت …

طرز تهیه خوراک مرغ کره ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک مرغ کره ای خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه خوراک مرغ کره ای خوراک مرغ کره ای یکی از انواع خوراک های خوشمزه و ساده است که طعم بی نظیر آن نظر بسیاری از مردم را جلب کرده است، …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.