طرز تهیه شیرینی مادلن پرتقالی خوشمزه برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی مادلن پرتقالی

طرز تهیه شیرینی مادلن پرتقالی , دستور پخت شیرینی مادلن پرتقالی

شیرینی مادلن پرتقالی یکی از انواع شیرینی های ساده کشور فرانسه است که معمولا برای پذیرایی استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی مادلن پرتقالی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی مادلن پرتقالی
کره۱۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شکر۸۰ گرم
آرد۸۰ گرم
بکینگ پودر۳ گرم
زست پوست پرتقال۱ پرتقال متوسط
 چای ارل گری۶ گرم

طرز تهیه شیرینی مادلن پرتقالی

مرحله اول

برای تهیه شرینی مادلن پرتقالی خوشمزه ابتدای کار کره را درون یک قابلمه مناسب قرار می دهیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و اجازه می دهیم جوش بزند تا قهوه ای شود. توجه داشته باشید کره نسوزد.

مرحله دوم

حالا کره را از روی حرارت بر می داریم، سپس از صافی رد می کنیم تا صاف و یکدست شود. در ادامه اجازه می دهیم در دمای محیط کاملا خنک شود. حالا تخم مرغ را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با همزن دستی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه آرد و بکینگ پودر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه پرتقال را می شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله زست پوست پرتقال را به همراه چای ارل گری به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه کره قهواه ای را به مخلوط مایه شیرینی اضافه می کنیم و مجددا هم می زنیم.

مرحله ششم

حالا فر را روی حرارت ۱۹۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با مقداری روغن مایع چرب می کنیم و کمی آرد می پاشیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه شیرینی را درون قیف یک بار مصرف می ریزیم، سپس دو سوم قالب را از مایه شیرینی پر می کنیم. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزند.

مرحه هشتم

در نهایت پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شود. در ادامه شیرینی ها را از قالب خارج می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم، سپس با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 7 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.