طرز تهیه آب دوغ خیار سنتی و خوشمزه به روش رستورانی

طرز تهیه آب دوغ خیار

طرز تهیه آب دوغ خیار ساده خانگی خانم گلاور رستوران چگونه آب دوغ خیار درست کنیم غذای کجاست میهن دوغ گردویی دوغ با طعم خیار

آبدوغ خیار یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که بیشتر در فصل تابستان تهیه می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
دوغ۱٫۵ لیتر
خیار۳ عدد متوسط
کشمش۱۵۰ گرم
خامه صبحانه (اختیاری)۵۰ گرم
مغز گردو۱۰۰ گرم
سبزی خوردن۴۰۰ گرم
ماست چکیده۳۰۰ گرم
نمک و نانبه مقدار کافی

دستور تهیه آبدوغ خیار

مرحله اول

ابتدا سبزی خوردن را پس از شستشو به صورت ریز خرد می کنیم و داخل یک کاسه بزرگ و جادار می ریزیم. در ادامه خیارها را پوست می گیریم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به کاسه حاوی سبزی خوردن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله ماست چکیده را به همراه خامه و دوغ در یک ظرف جداگانه به خوبی ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند. حالا اگر نیاز بود کمی دوغ اضافه می کنیم تا مخلوط ماست رقیق تر شودف سپس انرا به کاسه حاوی سبزی اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مغزهای گردو را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم (گردوها نه باید خیلی درشت باشند که توی ذوق بزند، نه اینکه خیلی ریز باشند که زیر دندان حس نشوند)، سپس به همراه کشمش به کاسه آبدوغ خیار اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

آبدوغ خیار را باید به صورت ترید شده سرو کنیم، البته این مرحله سلیقه ای است و می توانید زمان سرو در کنار آبدوغ خیار نان هم قرار دهید تا هر کس دوست داشت خودش نان را ترید کند. برای ترید آبدوغ خیار معمولا از نان لواش استفاده می شود.

مرحله پنجم

ابتدا مواد آبدوغ خیار را کاملا مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس نان لواش را مانند ترید کردن آبگوشت خرد می کنیم و داخل آبدوغ خیار می ریزیم. مراقب باشید بیش از حد نان اضافه نکنید که آبدوغ خیار ار خمیر کنید.

مرحله ششم

چون نان ها پس از مدتی آب را جذب خود می کنند نیاز نیست خیلی نان ترید کنید. پس از ترید کردن کمی مواد را زیر و رو می کنیم تا با هم ترکیب شوند، سپس آبدوغ خیار را در یخچال قرار می دهیم تا زمان سرو کاملا خنک شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 18 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/maryam.sheikhmohamad

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.