طرز تهیه پودینگ مغزدار بسیار خوشمزه به روش مجلسی

طرز تهیه پودینگ مغزدار

طرز تهیه پودینگ مغزدار , دستور پخت پودینگ مغزدار

پودینگ مغزدار از دسرهای مجلسی و خوشمزه ایرانی است که برای پذیرایی در مجالس مناسب است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پودینگ مغزدار در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم پودینگ مغزدار
نشاسته گل۵ قاشق غذاخوری
گلاب۳ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
کره۲۰ گرم
شیر سرد۲ لیوان
موز۱ عدد
مغز گردو۱ قاشق غذاخوری
بیسکویت½ فنجان
کنجد۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه پودینگ مغزدار

مرحله اول

برای تهیه پودینگ مغز دار خوشمزه ابتدای کار نشاسته را به همراه شیر سرد درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم تا نشاسته درون شیر حل شود. در ادامه مخلوط شیر و نشاسته را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا نشاسته گلوله نشود. در ادامه زمانی که مخلوط شیر کمی سفت شد، شکر را به همراه گلاب به آن اضافه می کنیم، سپس هم می زنیم تا ذرات شکر کاملا حل شود.

مرحله سوم

در این مرحله کره را به مخلوط شیر اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا به غلظت فرنی برسد. در ادامه مایه پودینگ را از روی حرارت بر می داریم، سپس به ۲ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به یک قسمت از مایه پودینگ پودر کاکائو را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا پودر کاکائو درون مایه پودینگ پخش شود و رنگ آن تغییر کند. در ادامه اجازه می دهیم مایه پودینگ کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

در این مرحله مغز گردو را به ۴ قسمت تقسیم می کنیم. در ادامه پوست موز را جدا می کنیم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم. در ادامه مایه پودینگ شکلاتی را درون ظرف سرو می ریزیم، سپس حلقه های موز را اطراف ظرف می چینیم.

مرحله ششم

حالا بیسکویت ها را به صورت درشت خرد می کنیم، سپس روی پودینگ می ریزیم و مغز گردو را به همراه کنجد روی بیسکویت ها اضافه می کنیم. در ادامه مایه پودینگ سفید را روی بیسکویت ها می ریزیم تا ظرف پر شود.

مرحله هفتم

در نهایت پودینگ را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا آماده سرو شود. در ادامه پودینگ مغز دار را از یخچال خارج می کنیم و به دلخواه با تکه های آناناس و موز تزئین می کنیم، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: انواع دسر
بروز رسانی توسط در دوشنبه 4 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.