طرز تهیه شیرینی بادامی کاوالا خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی بادامی کاوالا

طرز تهیه شیرینی بادامی کاوالا , دستور پخت شیرینی بادامی کاوالا

شیرینی بادامی کاوالا یکی از انواع شیرینی های سنتی و خوشمزه ترکیه ای است که معمولا برای پذیرایی پخته می شود ، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بادامی کاوالا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بادامی کاوالا
بادام۱ پیمانه
کره یا مارگارین۲۵۰ گرم
روغن مایع¼ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر قند۱ پیمانه
بکینگ پودر۱۰ گرم
آرد۱ پیمانه

طرز تهیه شیرینی بادامی کاوالا

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بادامی کاوالا خوشمزه ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره به دمای محیط برسد و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

در این مرحله پس از گذشت این زمان پوست بادام را جدا می کنیم، سپس مغز آن را درون غذاساز می ریزیم و به صورت درشت پوره می کنیم. در ادامه آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه پوره بادام درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شده و تغییر رنگ بدهد. در ادامه مخلوط آرد را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله چهارم

در این مرحله اجازه می دهیم مخلوط آرد و بادام کاملا خنک شوند. در ادامه پودر قند را به همراه بکینگ پودر درون الک می ریزیم، سپس الک می ریزیم و به مخلوط آرد و پوره بادام اضافه کرده و به خوبی  مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

حالا کره را به همراه روغن مایع و وانیل به مخلوط آرد اضافه کرده، سپس خوب مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند. در ادامه خمیر را با دست خوب ورز می دهیم تا خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله ششم

توجه داشته باشید خمیر را زیاد ورز ندهید و با نوک انگشتان خمیر را جمع کنید تا حرارت دست باعث روغن انداختن خمیر نشود. در ادامه روی سطح کار را کیسه فریزر قرار می دهیم، سپس خمیر را روی آن می گذاریم.

مرحله هفتم

در این مرحله روی خمیر را با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس با کمک وردنه خمیر را به قطر ۱ سانتی متر باز می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کاملا گرم شود.

مرحله هشتم

حالا خمیر را با قالب دلخواه کاتر می زنیم، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر ها را درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

در نهایت پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم، سپس بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند. در ادامه روی شیرینی ها مقداری پودر قند الک می کنیم، سپس با چای زعفرانی سر می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 2 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.