طرز تهیه شیرینی فندقی خوشمزه و ساده به روش قنادی

طرز تهیه شیرینی فندقی

طرز تهیه شیرینی فندقی شیرینی فندقی توپی شیرینی فندقی شکلاتی

شیرینی فندقی یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های بسیار متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی فندقی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی فندقی
کره۲۰۰ گرم
پودر قند۱ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق مربا خوری
آرد۲ پیمانه
پودر فندق½ پیمانه
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
مغز فندقبه مقدار کافی
عسل یا مربابه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی فندقی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی فندقی خوشمزه ابتدای کار کره را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم، سپس در فضای آشپزخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم کره با دمای محیط هماهنگ شده و به طور کامل نرم شود.

مرحله دوم

حالا پس از گذشت این زمان کره به دمای محیط رسیده را به همراه پودر قند و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۳ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره سفید و پفکی شود.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ را به مخلوط کره اضافه می کنیم، سپس مجددا با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر، نمک، پودر دارچین و پودر کاکائو درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط آرد را هم می زنیم تا مواد ترکیب شده، سپس درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را طی ۳ مرحله به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با لیسک هم می زنیم تا مواد ترکیب شود.

مرحله پنجم

در این مرحله پودر فندق را درون خمیر شیرینی می ریزیم و مجددا مخلوط می کنیم. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس روی سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا مقداری از خمیر شیرینی را بر می داریم، سپس در دست گرد می کنیم و درون سینی فر قرار می دهیم. در ادامه وسط آن را با انگشت فشار می دهیم تا حفره ایجاد شود، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج می کنیم و بدون دست زدن به شیرینی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که شیرینی ها کاملا خنک شدند، حفره ها را با عسل یا مربا پر می کنیم و درون حفره ها یک مغز فندق قرار می دهیم. در آخر شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان قرارمی دهیم و سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در سه شنبه 28 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.