طرز تهیه کیک کاسترد جادویی خوشمزه و مخصوص ایتالیایی

طرز تهیه کیک کاسترد

طرز تهیه کیک یخچالی با پودر کاسترد کیک جادویی با پودر کاسترد چی درست کنم آرد کاسترد چیز کیک کاسترد کیک ساده مامی سایت ژاپنی نمناک بدون فر

کیک کاسترد یکی از انواع کیک های بسیار محبوب و خوشمزه بین المللی است که با مواد متنوعی پخته می شود، برای مشاهده این آموزش شیرینی پزی در ادامه با چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک شکلاتی آسان و خوشمزه ترد به روش قنادی ها

مواد لازم کیک کاسترد
پودر کاسترد۲ قاشق غذاخوری سرپُر
آرد سفید۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ پیمانه
روغن مایعسه چهارم پیمانه
شیر۱ پیمانه
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

دستور پخت کیک کاسترد

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر به مدت ۵ تا ۸ دقیقه با دور متوسط همزن می زنیم تا رنگش کرمی و بافت مواد کشدار و حجیم شود. در ادامه روغ مایع را اضافه می کنیم و در حدی که با دیگر مواد یکدست شود هم می زنیم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی آرد سفید را به همراه بکینگ پودر، نمک و پودر کاسترد به خوبی با هم ترکیب می کنیم تا کاملا یکدست شوند سپس سه مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را سه مرحله به همراه شیر به دیگر مواد اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

مواد را در حدی مخلوط می کنیم که فقط با هم ترکیب و یکدست شوند و هیچ گونه ای گلوله آردی داخل مایه کیک باقی نماند. حالا یک قالب مناسب را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم یا اینکه با کمی روغن چرب کرده و آردپاشی می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه کیک قهوه و گردو ساده و خوشمزه با پف زیاد و طعم عالی

مرحله چهارم

مایه کیک را داخل قالب می ریزیم و سه مرتبه محکم به سطح کار می کوبیم تا حباب های بین مایه کیک از بین برود. فر را از ۱۰ دقیقه قبل با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود سپس کیک را داخل فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

با توجه به اینکه دمای فرهای مختلف یکسان نیست حدودا بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه زمان برای پخت کیک نیاز است. پس از اینکه کیک اماده شد آنرا از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم در دمای محیط خنک شود، سپس با مواد دلخواه آنرا تزیین می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در شنبه 17 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/shirin.design.art

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.