طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا خوشمزه به روش ترکیه ای

طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا

خوراک هویج و لوبیا , طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا , دستور پخت خوراک هویج و لوبیا

خوراک هویج و لوبیا یکی از انواع غذاهای سنتی و خوشمزه کشور ترکیه است که با دستورهای متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
لوبیا سفید یا لوبیا عروس۲ پیمانه
هویج متوسط۴ عدد
پیاز بزرگ۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق سوپخوری
استاک سبزیجات یا آب۲ لیتر
پودر زنجبیل¼ قاشق چایخوری
روغن یا کره۱ قاشق سوپخوری
جعفری۳ قاشق سوپخوری
آب نارنج یا آب لیمو ترش تازه۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه خوراک هویج و لوبیا

مرحله اول

برای تهیه خوراک لوبیا و هویج خوشمزه ابتدای کار لوبیا سفید یا لوبیا عروس را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و می شوییم تا گرد غبارش شسته شود، سپس کاسه را تا نیمه پر از آب می کنیم و اجازه می دهیم لوبیا درون آب بماند.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم لوبیا به مدت ۱۲ ساعت درون آب بماند تا خیس بخورد، سپس برای این که نفخ لوبیا بهتر گرفته شود، طی این ۱۲ ساعت آب لوبیا را ۲ مرتبه عوض می کنیم. پس از گذشت این زمان لوبیا را درون آبکش می ریزیم و آبکشی می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله لوبیا را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس استاک سبزیجات یا آب را به آن اضافه می کنیم و روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم به مدت ۲ ساعت لوبیا درون آب جوش کاملا بپزد و نرم شود. در ادامه هویج را می شوییم.

مرحله چهارم

حالا پوست هویج را جدا می کنیم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مقداری کره یا روغن مایع درون تابه می ریزیم، سپس بلافاصله پیاز خرد شده را اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. در ادامه هویج خرد شده را به تابه اضافه می کنیم، سپس مجددا تفت می دهیم.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به تابه حاوی هویج اضافه می کنیم، سپس به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود و رنگ آن باز شود. در ادامه مخلوط هویج را درون قابلمه حاوی لوبیا اضافه می کنیم و هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله زمانی که رنگ رب گوجه فرنگی درون خوراک باز شد، آب لیمو ترش تازه را به همراه پودر زنجبیل به خوراک لوبیا و هویج اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم خوراک بپزد و جا بیوفتد و هویج نرم شود.

مرحله هشتم

حالا نمک و فلفل سیاه را به مقدار دلخواه درون خوراک می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید در صورتی که خوراک غلیط نبود مقداری از آن را درون غذاساز بریزید و میکس کنید تا پوره شود، سپس مجددا درون قابلمه بر گردانید.

مرحله نهم

در ادامه سبزی جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه جعفری را روی تخته گوشت قرار می دهیم، سپس به صورت ریز ساطوری می کنیم و در اواخر پخت به خوراک اضافه می کنیم.

مرحله دهم

در نهایت ۱۰ دقیقه آخر پخت خوراک لوبیا و هویج جعفری را اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم و اجازه می دهیم عطر جعفری خارج شود. در آخر خوراک را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در سه شنبه 14 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.