طرز تهیه رولت خرما خوشمزه و مجلسی به روش بازاری

طرز تهیه رولت خرما

طرز تهیه رولت خرما با خمیر و حلوا رولت خرمایی بدون فر رولت خرما با ارد نخود سیمای خانواده ساده شف طیبه زنجبیلی با ویفر با آرد نخودچی

رولت خرما یکی از انواع خرماهای مجلسی است که امروزه بیشتر در مراسم های ختم استفاده می شود، برای مشاهده این اموزش در ادامه با وبسایت سرگرمی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلوا رولتی خوشمزه و مجلسی با نان میکادو و نان لواش

مواد لازم برای ۲۵ رولت خرمایی
خرما۷۰ عدد
آرد سنگک۳۰۰ گرم (۲ و ½ پیمانه)
گردوی خرد شده۱ پیمانه
کره۵۰ گرم
روغن مایع½ پیمانه
روغن جامد۳ قاشق غذاخوری
دارچین½ قاشق چایخوری

دستور تهیه رولت خرما

مرحله اول

ابتدا پوست و هسته های خرما را جدا می کنیم، سپس خرماها را به همراه ۳ قاشق غذاخوری روغن جامد یا کره در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا خرماها کاملا نرم شوند، سپس خرماها را با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له و یکدست شوند.

مرحله دوم

در ادامه دارچین را اضافه می کنیم و پس از مخلوط کردن با خرماها، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم تا خرماها خنک شوند.در ادامه آرد را داخل یک تابه مناسب می ریزیم و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت بسیار ملایم تفت می دهیم.

مرحله سوم

توجه داشته باشید آرد نباید خیلی تغییر رنگ دهد. پس از ۳۰ دقیقه تفت دادن آرد تفت داده شده را الک می کنیم و مجددا به تابه بر می گردانیم. حالا ۵۰ گرم کره یا روغن جامد به تابه اضافه می کنیم و با ارد مخلوط می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه رنگینک خانگی خوشمزه با خرمای له شده به روش جهرمی

مرحله چهارم

برای اینکه ممکن است تمام روغن مایع مصرف نشود باید انرا کم کم به ارد اضافه کنیم. روغن مایع را تا زمانی که آرد به شکل حلوای سفت در بیاید اضافه می کنیم و حدود ۱۰ دیگر مواد را روی حرارت ملایم تفت می دهیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خرما را بین تو نایلون چرب شده قرار می دهیم و با وردنه به صورت یکدست به ضخامت نیم سانتی متر باز می کنیم. حالا نایلون بالایی خرما را بر می داریم و مخلوط آرد و روغن را نیز روی خرما به صورت یکدست پهن می کنیم.

مرحله ششم

اضافه کردن گردو اختیاری استف اگر دوست دارید گردو اضافه کنید انرا روی مواد به صورت یکدست تقسیم کنید و گردوها را کمی فشار می دهیم تا داخل مواد فرو بروند. حالا با دقت و به آرامی با کمک نایلون مواد را رول می کنیم.

مرحله هفتم

حالا رولت خرما را به مدت ۸ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا کاملا منسجم شود، سپس از یخچال خارج کرده و با فاصله یک سانتی متر برش می زنیم. حتما بگذارید رولت مدت زیادی در یخچال بماند چون ممکن است موقع برش زدن له شود.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 16 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/souzan_shariat

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.