طرز تهیه کیک بدون آرد با بیسکوئیت پودر شده و طعم خوشمزه

طرز تهیه کیک بدون آرد

طرز تهیه کیک اسفنجی بدون آرد طرز تهیه کیک وانیلی بدون آرد کیک بدون ارد با پودر کاکائو طرز تهیه کیک بدون آرد گندم طرز تهیه کیک بدون آرد و شیر طرز تهیه کیک بدون آرد و شکر

کیک بدون آرد یکی از انواع کیک های خوشمزه و ساده بین المللی است که به جای استفاده از آرد در آن از بیسکوئیت پودر شده استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بدون آرد در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم کیک بدون آرد
بیسکویت ساقه طلایی۳۰۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شیر۱ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکر⅓ پیمانه

طرز تهیه کیک بدون آرد

مرحله اول

برای تهیه کیک بدون آرد خوشمزه ابتدای کار درون یک کاسه مناسب بیسکویت ساقه طلایی را خرد می کنیم تا حالت پودری پیدا کند، سپس شیر را به بیسکوییت اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله دوم

حالا نیمی از وانیل را به همراه بکینگ پودر به مخلوط بیسکویت اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا ترکیب و یکدست شوند. در ادامه درب کاسه را می بندیم، سپس درون یک کاسه مناسب تخم مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله باقی مانده وانیل را به همراه شکر درون کاسه می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه مخلوط بیسکویت را کم کم به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا با کمک لیسک مایه کیک را به صورت دورانی و چرخشی به یک سو هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود.

مرحله پنجم

در این مرحله یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس با کره یا روغن جدا کننده چرب می کنیم و مقداری آرد کف قالب می پاشیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی درون قالب خارج شود. در ادامه نیمی از مایه کیک درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا چند بیسکویت را خرد می کنیم تا حالت پودر پیدا کند، سپس روی سطح مایه کیک می ریزیم و مابقی مایه کیک را روی آن اضافه می کنیم. در ادامه قالب را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله هفتم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در ادامه پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان یا سیخ چوبی تست می کنیم.

مرحله هشتم

در نهایت زمانی که کیک کاملا پخته بود آن را از فر خارج می کنیم، سپس اجازه می دهیم به طور کامل خنک شود. در آخر کیک را روی ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم، سپس به همراه چای یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 13 دی 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.