طرز تهیه حلوا عربی خوشمزه و ساده به روش اصیل عمانی

طرز تهیه حلوا عربی

طرز تهیه حلوا عربی با رشته فوت و فن حلوای عربی حلوای عمانی با شیر عسل شیر خشک با آموزش

حلوا عربی یکی از انواع حلواهای خوشمزه کشورهای عربی می باشد که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با وبسایت آموزشی چی شی همراه باشید.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلوای زعفرانی مجلسی و خوشمزه برای مراسم ختم

مواد لازم حلوا عربی
آرد سفید۱٫۵ پیمانه
شیر خشک۱ پیمانه
پودر نشاسته گل½ پیمانه
روغن مایعحدود ۱ پیمانه
شکر۱٫۵ پیمانه
آب۲ پیمانه
گلاب¼ پیمانه
پودر هل¼ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

دستور تهیه حلوا عربی

مرحله اول

ابتدا آب را به همراه شکر، زعفران دم کرد، هل و گلاب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا آب جوش بیاید و شکر به طور کامل حل شود. پس از اینکه شکر حل شد و آب جوش آمد قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در مرحله بعدی آرد را الک می کنیم سپس داخل یک تابه مناسب می ریزیم و روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم. آرد را به صورت متداوم حدود ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا بوی خامی آن گرفته شود و سپس نشاسته گل و شیرخشک را اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله سوم

پس از چند دقیقه تفت دادن مخلوط آرد را کنار می گذاریم تا از حرارت بیفتد، سپس مخلوط آرد تفت داده شده را یک مرتبه الک می کنیم و داخل تابه می ریزیم. حالا آرد را مجددا روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کم کم روغن را اضافه می کنیم.

همچنین ببینید : طرز تهیه حلوای شیر خوشمزه و جنوبی بدون گلاب به روش سنتی

مرحله چهارم

برای خوشمزه تر شدن حلوا می توانید روغن را با مقدار دلخواه کره مخلوط کنید. تا زمانی که حلوا به رنگ دلخواه برسد روغن اضافه می کنیم ، سپس شربت را اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا حلوا مثل خمیر جمع شود.

مرحله پنجم

پس از اضافه کردن شربت باید حلوای حالت خمیری پیدا کند و به راحتی از ظرف جدا شود. پس از اینکه حلوا اماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه مواد دلخواه تزیین می کنیم. این حلوا را تا خنک نشده است، نباید زیاد دستکاری کرد چون روغن پس می دهد.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 15 خرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/mana.f00d

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.