طرز تهیه املت مرغ خوشمزه و مخصوص به روش کافه ای

طرز تهیه املت مرغ

طرز تهیه املت مرغ املت مرغ و سیب زمینی املت مرغ و گوجه

املت مرغ یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده بین المللی است که با رسپی های متنوعی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه املت مرغ در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۵۰۰ گرم
تخم مرغ۴ عدد
روغن مایع یا کرهبه مقدار کافی
آرد۱ قاشق غذاخوری
گوجه۱ عدد
ماست⅓ لیوان
جعفری۲۵ گرم
پنیر پیتزا۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاه،به مقدار کافی
پودر پیاز، پودر جعفری و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پودر سیر و پودر آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه املت مرغ

مرحله اول

برای تهیه املت مرغ خوشمزه ابتدا سینه مرغ را به صورت مکعبی ریز خرد می کنیم. در ادامه تکه های مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس نمک، پودر پیاز، پودر جعفری، فلفل قرمز، فلفل سیاه و پودر سیر را به آن اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا تکه های مرغ را زیر و رو می کنیم تا با ادویه ها ترکیب شوند. در ادامه روی کاسه را می پوشانیم و به مدت ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا مرغ مزه دار شود. در ادامه جعفری را می شوییم، سپس درون آبکش قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم آب اضافی جعفری خارج شود، سپس آنرا روی تخته گوشت قرار می دهیم و به صورت ریز ساطوری می کنیم. در ادامه پس از گذشت ۱۵ دقیقه فیله مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله چهارم

حالا یک تابه مناسب انتخاب می کنیم، سپس روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کره را به آن اضافه می کنیم. پس از اینکه کره ذوب شد، فیله های مرغ را به تابه اضافه می کنیم، سپس درون کره تفت می دهیم تا گوشت مرغ تغییر رنگ بدهد.

مرحله پنجم

در این مرحله درب تابه را می بندیم و اجازه می دهیم مرغ با آب خودش به طور کامل بپزد و کمی سرخ شود. در همین حین یک کاسه مناسب انتخاب می کنیم، سپس تخم مرغ ها را به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا تخم مرغ ها را با چنگال مخلوط می کنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود. در ادامه جعفری خرد شده، ماست، آرد، فلفل سیاه و نمک را به تخم مرغ اضافه می کنیم، سپس با چنگال خوب هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شود.

مرحله هفتم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را به صورت پخش درون تابه حاوی گوشت مرغ می ریزیم. در ادامه پوست گوجه را جدا می کنیم و به صورت حلقه ای برش می زنیم، سپس روی املت مرغ می چینیم و در آخر پنیر پیتزا را روی مواد می ریزیم.

مرحله هشتم

در نهایت مجددا درب تابه را می بندم و اجازه می دهیم علاوه بر اینکه تخم مرغ خودش را بگیرد، پنیر پیتزا نیز به طور کامل آب شود. در پایان املت مرغ را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 22 آذر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکو سبزی با آرد خوشمزه و مجلسی به روش تهرانی

طرز تهیه کوکو سبزی با آرد خوشمزه و مجلسی به روش تهرانی

طرز تهیه کوکو سبزی با آرد کوکو یکی از غذاهای رایج است که از ترکیب سبزیجات مختلف با تخم مرغ بدست می آید. کوکو سبزی یکی از متداول ترین و خوشمزه ترین …

طرز تهیه حلوا خرمایی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بوشهری

طرز تهیه حلوا خرمایی خوشمزه و مخصوص به روش سنتی بوشهری

طرز تهیه حلوا خرمایی حلوا خرمایی یکی از انواع حلواهای خوشمزه و بسیار پر انرژی ایرانی است که با دستورهای مختلفی تهیه می شود. این حلوای خوشمزه یکی از انواع حلواهای مجلسی …

طرز تهیه املت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش جنگلی

طرز تهیه املت کبابی خوشمزه و مخصوص به روش جنگلی

طرز تهیه املت کبابی املت کبابی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص ایرانی است که با دستورها و مواد متنوعی تهیه می شود. این غذای خوشمزه با نام های املت جنگلی …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.