طرز تهیه نان تالو، یک نان روغنی خوشمزه و ساده برای صبحانه

طرز تهیه نان تالو

نان تالو , طرز تهیه نان تالو , دستور پخت نان تالو

نان تالو نوعی نان روغنی است که در برخی از نانوایی های نان حجیم به فروش می رسد. این نان خوش بافت و خوشمزه کم شیرین است و می توانید آن را با مربا و برای صبحانه یا عصرانه در کنار یک فنجان چای خوش عطر و بوی ایرانی میل کنید. نان تالو را می توانید همچنین به عنوان میان وعده به کودکان خود بدهید. درست کردن این نان ساده است و با رعایت کردن نکات اصلی شیرینی های خمیری، می توانید به خوبی از عهده پختن این نان خوشمزه بربیایید. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان تالو در ادامه با سایت اموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم نان تالو
تخم مرغ۱ عدد
شکر۴ قاشق غذاخوری
شیر ولرمنصف پیمانه
آب ولرمنصف پیمانه
روغن مایع۴ قاشق غذاخوری
خمیرمایه۵/۱ قاشق غذاخوری
آردبه میزان لازم
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان تالو

مرحله اول

برای شروع باید خمیر مایه را آماده کنید. آب ولرم را به شکر و خمیر مایه مخلوط کنید. برای اینکه خمیر مایه خودش را باز کند، روی ظرف را با یک بشقاب بپوشانید و اجازه بدهید تا در دمای آشپزخانه استراحت کند تا حجمش دو برابر شود.

مرحله دوم

در یک ظرف تمیز و گود، تخم مرغ را با شیر مخلوط کنید. می توانید این کار را با همزن نیز انجام دهید. سپس خمیر مایه را اضافه کرده و همین طور هم بزنید. برای این که این مخلوط حالت خمیری به خودش بگیرد آرد را در چند مرحله اضافه می کنیم.

مرحله سوم

سپس به صورت دورانی هم بزنید. این کار باعث می شود تا خمیر جمع شود. بعد از آماده شدن خمیر باید اجازه دهید تا استراحت کند. این مرحله در تهیه نان های حجیم بسیار اهمیت دارد. روی خمیر را بپوشانید.

مرحله چهارم

حالا اجازه دهید تا برای مدت ۲ ساعت در یک جای گرم استراحت کند. بعد از این مدت می بینید که خمیر ور آمده و حجم آن دو برابر شده است. بعد از اینکه خمیر حسابی ور آمد، آن را به چند چانه مساوی تقسیم کنید.

مرحله پنجم

قالب های نان را با کاغذ روغنی بپوشانید. روی کاغذ روغنی را چرب کرده و سپس خمیر را پیچ داده و در آن بچینید. بهتر است در این مرحله دوباره روی خمیر را بپوشانید. اجازه دهید تا دوباره حجم خمیر افزایش یابد.

مرحله ششم

روی خمیر را با زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید. این کار را به کمک یک قلموی مخصوص شیرینی پزی انجام دهید. فر را ز قبل گرم کنید. نان را در فر و با دمای ۱۶۰ درجه بگذارید تا بپزد و مغزپخت شود. بعد از مدت ۱ ساعت نان تالو خوشمزه آماده است.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 14 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.