طرز تهیه پاستا بیکن خوشمزه و مخصوص با مرغ و خامه

طرز تهیه پاستا بیکن

پاستا بیکن , طرز تهیه پاستا بیکن , دستور پخت پاستا بیکن

پاستا بیکن یکی از انواع غذاهای خوشمزه و معروف کشور ایتالیا است که با رسپی های متنوعی طبخ می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پاستا بیکن در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
بیکن۴ ورق
پاستا۳۰۰ گرم
شیر۱ پیمانه
کره۲۰ گرم
ریحان تازه۲ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲ قاشق غذاخوری
پنیر گودا یا موزارلا۱۰۰ گرم
زیتون۲۰ عدد
پوست لیمو۱ عدد
نمک، فلفل سیاه و اورگانوبه مقدار کافی

طرز تهیه پاستا بیکن

مرحله اول

برای تهیه پاستا بیکن خوشمزه ابتدا شیر را از ۳۰ دقیقه قبل در فضای آشپرخانه قرار می دهیم و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه سینه مرغ را به تکه های کوچک تقسیم می کنیم.

مرحله دوم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت متوسط قرار می دهیم، سپس مقداری روغن به آن اضافه می کنیم. در ادامه فیله های مرغ را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا تغییر رنگ داده و سرخ شوند.

مرحله سوم

در این مرحله فلفل سیاه و نمک را به فیله های مرغ اضافه می کنیم و کمی مخلوط می کنیم. در ادامه لیموی تازه را می شوییم، سپس به صورت ریز درون تابه رنده می کنیم. در ادامه پوست سیر را جدا می کنیم.

مرحله چهارم

حالا سیر را به صورت ریز درون تابه رنده می کنیم و مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ دقیقه روی حرارت بماند. در ادامه مخلوط مرغ را از روی حرارت بر می داریم و ورقه های بیکن را به صورت مربعی برش می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله درون یک تابه مقداری کره اضافه می کنیم، سپس روی حرارت قرار می دهیم. در ادامه بیکن ها را درون تابه می ریزیم و تفت می دهیم تا به خوبی سرخ شود. وقتی بیکن ها سرخ شدند، فیله های مرغ را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا فیله های مرغ و بیکن را به مدت ۲ دقیقه با هم تفت می دهیم، سپس خامه صبحانه را اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم. در ادامه شیر به دمای محیط رسیده را به مخلوط فیله های مرغ و بیکن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اورگانو را به مخلوط بیکن اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه پنیر گودا یا موزارلا را به سس پاستا اضافه می کنیم، سپس زیتون را به صورت حلقه ای برش می زنیم و به سس پاستا اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم سس روی حرارت خیلی ملایم بماند. در ادامه یک قابلمه را تا نیمه از آب پر می کنیم، سپس روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد. در ادامه پاستا را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم پاستا درون آب جوش بماند تا بپزد. در همین حین ریحان را می شوییم، سپس اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود. در ادامه ریحان را روی تخته گوشت به صورت ریز ساطوری می کنیم.

مرحله دهم

حالا پس از گذشت ۸ دقیقه پاستا را بدون آبکشی کردن درون سس می ریزیم، سپس مقدار کمی از آب پاستا را به همراه نمک و فلفل سیاه به سس اضافه می کنیم و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شود.

مرحله یازدهم

در نهایت پس از گذشت ۵ دقیقه پاستا را از روی حرارت بر می داریم، سپس درون ظرف مورد نظر می ریزیم. در آخر پاستا را با مقداری بیکن سرخ شده و ریحان تزئین کنید و به عنوان یک غذای کامل میل کنید. نوش جان.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 20 آذر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.