طرز تهیه آش نعناع خوشمزه و مخصوص به روش ترکیه ای

طرز تهیه آش نعناع

آش نعناع داغ , طرز تهیه آش نعناع , دستور پخت آش نعناع

آش نعناع یکی از سوپ های خوشمزه بین المللی است که با مواد بسیار متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه آش نعناع در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
نخود۱ فنجان
برنج نیم دانه۲ قاشق غذاخوری
ماست۱٫۵ لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق غذاخوری
آب۶  لیوان
نعناع خشک۲ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کوفته قلقلی
گوشت چرخ کرده۲۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
کره۲٫۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه آش نعناع

مرحله اول

برای تهیه آش نعناع ابتدا نخود را از شب قبل درون یک کاسه حاوی آب می ریزیم و اجازه می دهیم به خوبی خیس بخورد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه ۲ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم و اجازه می دهیم نخود به مدت یک ساعت بپزد، سپس آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه برنج را می شوییم و به همراه ۲ فنجان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم برنج به مدت ۲۰ دقیقه بجوشد تا کاملا نرم شود، سپس نخود پخته شده را به همراه ۵ لیوان آب به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه ماست را به همراه آرد، آبلیمو و نصف لیوان آب با هم ترکیب می کنیم.

مرحله چهارم

پس از اینکه مواد یکدست شدند، ۱ فنجان آب جوش از قابلمه برنج بر می داریم و به ترکیب ماست اضافه می کنیم، سپس به سرعت مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه مخلوط ماست را کم کم به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مواد درون قابلمه را به خوبی ترکیب می کنیم تا با هم یکدست شوند، در ادامه مقداری نمک و فلفل سیاه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم مواد آش به طور کامل بپزند. در همین حین کوفته های قلقلی را درست می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور پیاز را رنده کرده و آب اضافی آنرا می گیریم، سپس به همراه گوشت چرخ کرده، نمک و فلفل سیاه با هم ترکیب می کنیم تا مواد کاملا یکدست شوند. در ادامه مایه کوفته را به قلقلی هایی به اندازه فندق در می آوریم.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم، سپس قلقلی ها را به تابه اضافه کرده و به طور کامل سرخ می کنیم. در ادامه کوفته های قلقلی را به قابلمه آش اضافه کرده و با دیگر مواد ترکیب می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کره را اضافه می کنیم، پس از اینکه کره به طور کامل ذوب شد، نعناع خشک را به تابه اضافه کرده و یک دقیقه تفت می دهیم، سپس به آش اضافه می کنیم.

مرحله نهم

نعناع داغ را هم به خوبی با آش ترکیب می کنیم، در صورت تمایل می توانیم مقداری از نعناع داغ را برای تزیین روی آش نگه داریم. پس از اینکه آش به خوبی لعاب دار شد و جا افتاد، آنرا در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 2 مهر 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه گراتن سیب زمینی خوشمزه و فرانسوی با قارچ

طرز تهیه گراتن سیب زمینی خوشمزه و فرانسوی با قارچ

طرز تهیه گراتن سیب زمینی گراتن سیب زمینی یکی از انواع گراتن های محبوب و خوشمزه است که در نقاط مختلف جهان با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش …

طرز تهیه پاستا بروکلی خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه پاستا بروکلی خوشمزه و مخصوص به روش رژیمی

طرز تهیه پاستا بروکلی سبزیجات برای بسیاری از افراد جزو انتخاب اول و همیشگی برای پختن غذا بوده و معمولا به سادگی طبخ می ‌شود. از طرفی افراد گیاه‌خوار که سبک زندگی …

طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی خوشمزه به روش بازاری

طرز تهیه ساندویچ جگر گوسفندی ساندویچ جگر گوسفندی یکی از انواع ساندویچ های خوشمزه و سالم است که بین مردمان ایران طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.