طرز تهیه شیرینی ارده و خرما ساده و خوشمزه بسیار مقوی

طرز تهیه شیرینی ارده و خرما

شیرینی ارده و خرما, طرز تهیه شیرینی ارده و خرما , دستور پخت شیرینی ارده و خرما

شیرینی ارده و خرما یکی از شیرینی های سنتی ایرانی است که می توانیم از آن به عنوان یک میان وعده مقوی استفاده کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ارده و خرما در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ارده و خرما
ارده½ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
پودر قند½ پیمانه
پودر هل۱ قاشق چایخوری
آرد۱ پیمانه
خرمای بدون هستهبه مقدار کافی
گردوبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی ارده و خرما

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ارده و خرمای به روش خانگی ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود. در ادامه سینی فر را به طور کامل با کاغذ روغنی پوشش می دهیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله ارده و روغن مایع را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن برقی یا دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا بافت مواد یکدست شود. در ادامه پودر هل را به همراه پودر قند اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

پس از اینکه مواد به خوبی یکدست شدند، آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک کرده و با لیسک مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد که به دست نچسبد. پس از اینکه خمیر جمع شد، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله چهارم

حالا به اندازه یک گردو از خمیر بر می داریم و آنرا به صورت تخت در کف دستانمان باز می کنیم. در ادامه مقداری مغز گردو و خرمای بدون هسته در وسط خمیر قرار داده، سپس آنرا به صورت گرد جمع کرده و شکل می دهیم.

مرحله پنجم

حالا به همین صورت تمام خمیر را آماده کرده و درون سینی فر می چینیم. برای مجلسی تر شدن شیرینی می توانیم درون یک کاسه مقداری کنجد بریزیم و شیرینی ها را ابتدا در کنجد بغلطانیم، سپس در سینی فر بچینیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به طور کامل بپزند. پس از پخت، شیرینی ها را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم به طور کامل خنک شوند، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.