طرز تهیه اشکنه شنبلیله خوشمزه ساده به روش اصیل تهرانی

طرز تهیه اشکنه شنبلیله

اشکنه شنبلیله , طرز تهیه اشکنه شنبلیله , دستور پخت اشکنه شنبلیله

اشکنه شنبلیله یکی از انواع غذاهای اصیل و سنتی ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه اشکنه شنبلیله در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
شنبلیله خشک۱ قاشق غذاخوری
آرد سفید۱ قاشق غذاخوری
پیاز۱ عدد
تخم مرغ۲ عدد
سیب زمینی۱ عدد
فلفل سبز تند۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه اشکنه شنبلیله

مرحله اول

برای تهیه اشکنه شنبلیله خوشمزه ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه پیاز خرد شده را به همراه مقداری روغن اضافه کرده و به خوبی تفت می دهیم.

مرحله دوم

پس از اینکه پیاز سبک و شیشه ای شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به تابه اضافه کرده و تفت دادن را چند دقیقه دیگر ادامه می دهیم. در ادامه آرد را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا خامی اش گرفته شود.

مرحله سوم

در این مرحله شنبلیله خشک را در پودر کرده و به قابلمه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با دیگر مواد یکدست شود. توجه داشته باشید که شنبلیله را نباید بیش از حد تفت دهیم، چون ممکن است تلخ شود.

مرحله چهارم

پس از تفت دادن شنبلیله یک لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. پس از اینکه آرد به طور کامل درون آب حل شد، ۲ لیوان دیگر آب جوش به قابلمه می افزاییم.

مرحله پنجم

در این مرحله سیب زمینی را پوست گرفته و به صورت درشت خرد می کنیم، سپس به قابلمه اضافه می کنیم. در ادامه درب قابلمه را می گذاریم و اجازه می دهیم سیب زمینی به طور کامل بپزد و شنبلیله جا بیفتد.

مرحله ششم

پس از اینکه سیب زمینی به طور کامل پخت، تخم مرغ ها را درون قابلمه می شکنیم و اجازه می دهیم به طور کامل بپزند. پس از اینکه تخم مرغ ها پختند، اشکنه را در ظرف مورد نظرمان می ریزیم و به همراه نان سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در یکشنبه 16 آبان 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.