طرز تهیه شیرینی رسپیری نسکافه ای مناسب برای پذیرایی

طرز تهیه شیرینی رسپیری

شیرینی رسپیری , طرز تهیه شیرینی رسپیری , دستور پخت شیرینی رسپیری با فر

شیرینی رسپیری یکی از انواع شیرینی های ساده و خوشمزه بین المللی است که معمولا برای پذیرایی در مهمانی ها استفاده می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی رسپیری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی رسپیری
کره یا مارگارین۲۲۵ گرم
پودر قند⅓ پیمانه
وانیل¼ پیمانه
آرد قنادی۱ + ½ + ¼ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه سرخالی
نسکافه۲ قاشق چایخوری
آب جوش۱ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسیبرای تزیین

طرز تهیه شیرینی رسپیری

مرحله اول

برای تهیه شیرینی رسپیری خوشمزه و ساده ابتدا فر را با دمای ۱۷۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به طور کامل گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی به طور کامل می پوشانیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله کره هم دمای محیط را به همراه پودر قند و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا بافت مواد سبک و حجمش تقریبا دو برابر شود.

مرحله سوم

حالا نسکافه را درون آب جوش می ریزیم و کمی هم می زنیم تا به طور کامل حل شود، سپس صبر می کنیم تا خنک شود. در ادامه نسکافه را به کاسه اضافه کرده و حدود یک تا دو دقیقه با دیگر مواد مخلوط می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله نشاسته ذرت را به کاسه اضافه کرده و با همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شود. در ادامه آرد را روی مواد درون کاسه الک کرده و در همین حین مواد را به آرامی مخلوط می کنیم تا خمیر آماده شود.

مرحله پنجم

حالا خمیر را درون یک قیف مناسب با ماسوره ستاره می ریزیم و با فاصله روی کاغذ روغنی قیف می زنیم. برای زیباتر شدن شیرینی ها، روی هر شیرینی یک عدد شکلات چیپسی نسوز قرار داده و کمی فشار می دهیم تا در خمیر فرو برود.

مرحله ششم

حالا سینی حاوی شیرینی ها را به مدت ۲۰ دقیقه در یخچال قرار می دهیم، سپس از یخچال خارج کرده و ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها بپزند. زمانی که اطراف شیرینی ها کمی طلایی شود، می توانیم سینی را از فر خارج کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در یکشنبه 9 آبان 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کوکی دبل چاکلت خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت خوشمزه و ساده به روش کافی شاپی

طرز تهیه کوکی دبل چاکلت کوکی دبل چاکلت یکی از انواع شیرینی های کافی شاپ محبوب در سراسر جهان است که معمولا به همراه کافی سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل …

طرز تهیه شیرینی سمولینا ساده و خوش طعم به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی سمولینا ساده و خوش طعم به روش ترکیه ای

طرز تهیه شیرینی سمولینا شیرینی سمولینا یکی از انواع شیرینی ساده و خوش طعم ترکیه است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله …

طرز تهیه کلوچه وانیلی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کلوچه وانیلی خوشمزه و مخصوص به روش خانگی

طرز تهیه کلوچه وانیلی کلوچه یکی از شیرینی های سنتی و خوشمزه ایرانی است که همراه با چای به عنوان میان وعده و عصرانه سرو می شود. کلوچه ها معمولا به صورت …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.