طرز تهیه کیک باتر میلک خوشمزه و مخصوص با طعم شکلاتی

طرز تهیه کیک باتر میلک

کیک باتر میلک , طرز تهیه کیک باتر میلک , دستور پخت کیک باتر میلک شکلاتی وانیلی

کیک باتر میلک یکی از انواع کیک های خوشمزه و پنبه ای بین المللی است که با طعم های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک باتر میلک در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای کیک باتر میلک
آرد۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
بکینگ پودر۱٫۵ قاشق مرباخوری
شکر۱ پیمانه
پودر کاکائو⅓ پیمانه
روغن¼ پیمانه
شیر۱ پیمانه
سرکه سفید۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پنس
وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۱۵۰ گرم
خامه۱ بسته

طرز تهیه کیک باتر میلک

مرحله اول

برای تهیه کیک باتر میلک ابتدا تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط هماهنگ شوند. در ادامه آرد را با بکینگ پودر، نمک و پودر کاکائو ترکیب کرده، سپس سه مرتبه الک می کنیم و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود و زمان آماده شدن مایه کیک معطل نشویم. در ادامه قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی یا روغن جدا کننده کیک پوشش می دهیم.

مرحله سوم

حالا برای تهیه باتر میلک (نکات مهم در مورد باتر میلک) شیر را با سرکه ترکیب می کنیم و به مدت ۱۰ دقیقه کنار می گذاریم تا شیر ببرد. در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه بزرگ می ریزیم.

مرحله چهارم

حدود ۶ تا ۸ دقیقه مواد را با دور تند همزن می زنیم تا حجیم و کرمی رنگ شوند. در ادامه روغن را اضافه کرده و ۳۰ ثانیه دیگر مواد را مخلوط می کنیم. حالا باتر میلک را اضافه کرده و آنرا نیز ۳۰ ثانیه مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ترکیب آرد را در سه مرحله به مواد درون کاسه اضافه می کنیم و با لیسک مخلوط می کنیم تا مایه کیک یکدست شود. در ادامه مایه کیک را درون قالب می ریزیم، سپس چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

حالا قالب را به مدت ۳۵ تا ۴۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا کیک بپزد. پس از اینکه کیک آماده شد، آنرا از فر خارج کرده و اجازه می دهیم خنک شود. در همین حین خامه را به همراه شکلات درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا کاسه را به روش بن ماری روی بخار آب قرار می دهیم تا خامه و شکلات کاملا ذوب شوند. پس از اینکه کیک خنک شد، ترکیب شکلات و خامه را روی کیک می ریزیم و برای تزیین آن می توانیم از شکلات های اسکینرز استفاده کنیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 8 مهر 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.