طرز تهیه تارت گردویی با شیرینی پایه گردویی خوشمزه

طرز تهیه تارت گردویی

طرز تهیه تارت گردویی طرز تهیه مواد داخل شیرینی تارت طرز تهیه تارت مغزها تارت گردویی خانم گلاور تارت گردویی کاراملی تارت گردو و دارچین تارت گردو و عسل انواع شیرینی تارت

تارت گردویی که با نام شیرینی پایه گردویی هم شناخته می شود یکی از انواع شیرینی های خوشمزه ایرانی است، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت گردویی در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم شیرینی پایه گردویی
کره۷۵ گرم
پودر قند۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
وانیل¼ قاشق چایخوری
آرد۱۵۰ گرم
بکینگ پودر¼ قاشق چایخوری
مواد میانی تارت
تخم مرغ۱ عدد
کره۲۵ گرم
آرد۳۰ گرم
شکر۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر مغز گردو۷۰ گرم

طرز تهیه تارت گردویی

مرحله اول

برای تهیه تارت گردویی خوشمزه ابتدا کره را به همراه پودر قند داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با همزن به مدت ۵ دقیقه مخلوط می کنیم تا رنگ مواد روشن شود، سپس تخم مرغ و وانیل را اضافه می کنیم و ۱ دقیقه دیگر مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله آرد و بکینگ پودر را با هم ترکیب کرده، سپس روی مواد الک می کنیم و به آرامی مواد را مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود. این خمیر را نباید زیادی ورز دهیم چون حاوی کره است و گرمای دست باعث می شود به روغن بیفتد.

مرحله سوم

پس از اینکه خمیر منسجم و یکدست شد، آنرا درون سلفون می پیچیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خمیر استراحت کند. پس از گذشت این زمان، خمیر را از یخچال خارج می کنیم، سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را بین دو لایه کیسه فریزر با وردنه به صورت یکدست با قطر یک سانتی متر باز می کنیم. در ادامه خمیر را با کاتر تارت قالب می زنیم و درون قالب های کوچک تارت می چینیم، سپس آنرا درون قالب حالت می دهیم تا وسطش گود شود.

مرحله پنجم

در این مرحله با چنگال روی خمیرهای قالب زده شده را سوراخ می کنیم، سپس مایه میانی را آماده می کنیم. برای این منظور تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل یک کاسه مناسب با همزن به خوبی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

حالا آرد را اضافه کرده و در حدی که با دیگر مواد ترکیب شود، مخلوط می کنیم، سپس کره و پودر هل را اضافه کرده و مجددا با دیگر مواد ترکیب می کنیم. در پایان مغز گردوی پودر شده را می افزاییم و با دیگر مواد به خوبی ترکیب می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مواد میانی را درون خمیرهای تارت می ریزیم، سپس قالب های تارت را درون سینی فر می چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا شیرینی ها آماده شوند. در پایان می توانیم کمی شربت بار یا عسل روی شیرینی ها بریزیم.

چه امتیازی میدی؟
بروز رسانی توسط در دوشنبه 29 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.