طرز تهیه کوفته مصری ساده و خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه کوفته مصری

کوفته مصری , طرز تهیه کوفته مصری , دستور پخت کوفته مصری

کوفته مصری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مخصوص کشور مصر است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته مصری در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
گوشت چرخ کرده مخلوط۱ کیلوگرم
پیاز۲ عدد بزرگ
سیر۳ حبه
جعفری۱ دسته متوسط
نمک۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه½ قاشق چایخوری
دارچین¼ قاشق چایخوری
سیب زمینی۴ عدد
هویج۴ عدد
گوجه گیلاسی۱۲ عدد
مواد لازم سس کوفته
گوجه فرنگی۲ عدد بزرگ
آب۱٫۵ فنجان
سس کچاپ۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و دارچینبه مقدار دلخواه

طرز تهیه کوفته مصری

مرحله اول

برای تهیه کوفته مصری ابتدا پیاز و سیر را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی شان داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد کرده و به مواد اضافه می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی با دست ورز می دهیم تا حالتی چسبناک و منسجم پیدا کنند، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم و در یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

پس از گذشت یک ساعت مایه کوفته را از یخچال خارج می کنیم، سپس به اندازه یک نارنگی از مایه کوفته بر می داریم و آنرا به صورت لوله ای شکل می دهیم. به همین صورت تمام مایه کوفته را آماده می کنیم و در یک سینی می چینیم.

مرحله چهارم

در این مرحله یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و مقداری روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، کوفته ها را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تمام قسمت هایشان را به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله پنجم

در پایان کوفته های سرخ شده را کنار می گذاریم، سپس هویج و سیب زمینی را پوست می گیریم و به صورت خلالی درشت خرد می کنیم، سپس به همراه گوجه گیلاسی ها به همان تابه اضافه کرده و درب تابه را می گذاریم.

مرحله ششم

حرارت زیر را کم می کنیم و به سراغ آماده کردن سس کوفته می رویم. برای این منظور گوجه فرنگی ها را پوست می گیریم و پوره می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، رب گوجه فرنگی را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا طعم و بوی خامی رب گوجه فرنگی گرفته شود. در ادامه سس کچاپ را به همراه گوجه فرنگی پوره شده اضافه می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مواد را ترکیب می کنیم تا یکدست شوند، سپس مقداری نمک، فلفل سیاه و دارچین اضافه می کنیم و به خوبی ترکیب می کنیم تا مواد یکدست شوند. در ادامه نصف فنجان آب به تابه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم بجوشد.

مرحله نهم

پس از اینکه سس شروع به جوشیدن کرد و کاملا یکدست شد، کوفته ها را به همراه هویج، سیب زمینی و گوجه گیلاسی به تابه سس اضافه می کنیم و اجازه می دهیم سس به خورد کوفته ها برود و غلیظ شود، سپس غذا را سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 26 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.