طرز تهیه تارت سیب زمینی خوشمزه و مخصوص با پنیر پیتزا

طرز تهیه تارت سیب زمینی

تارت سیب زمینی , طرز تهیه تارت سیب زمینی , دستور پخت تارت سیب زمینی

تارت سیب زمینی یکی از انواع غذاهای خوشمزه بین المللی است که می توانیم آنرا به صورت تارت های تک نفره برای پیش غذا یا به عنوان فینگرفود نیز درست کنیم، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت سیب زمینی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سیب زمینی۸۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
پنیر پارمزان۴ قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا۴ قاشق غذاخوری
شیر۵۰ میلی لیتر
جعفری خرد شده۱ قاشق غذاخوری
سالامی یا ژامبون۲۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و آویشنبه مقدار کافی

طرز تهیه تارت سیب زمینی

مرحله اول

برای تهیه تارت سیب زمینی خوشمزه ابتدا سیب زمینی ها را به همراه ۲ لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا سیب زمینی ها بپزند. در ادامه پس از اینکه سیب زمینی ها پختند، آنها را پوست می گیریم.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها را میکس می کنیم و یا با گوشتکوب می کوبیم تا کاملا له شوند و حالتی شبیه به پوره سیب زمینی داشته باشند. در ادامه سیب زمینی پوره شده را درون یک کاسه مناسب و جادار می ریزیم.

مرحله سوم

پس از اینکه سیب زمینی ها از حرارت افتادند، پنیر پارمزان را به همراه تخم مرغ، شیر و مقداری زردچوبه، آویشن، نمک و فلفل سیاه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم، سپس به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مواد درون کاسه را به خوبی ترکیب می کنیم تا خمیری نرم و یکدست شکل بگیرد. در ادامه فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود، سپس قالب مورد نظرمان را با روغن چرب می کنیم.

مرحله پنجم

برای اینکه تارت به راحتی از قالب جدا شود، پس از اینکه قالب را چرب کردیم، مقداری آرد سوخاری نیز روی کف و دیواره های قالب می پاشیم. در ادامه مخلوط سیب زمینی را درون قالب می ریزیم و روی آنرا به صورت یکدست صاف می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا پایه تارت آماده شود، سپس آنرا از قالب خارج می کنیم و اجازه می دهیم خنک شود. در ادامه سالامی یا ژامبون را به صورت ورقه ای خرد می کنیم و درون خمیر تارت می ریزیم.

مرحله هفتم

در صورت تمایل می توانیم از مواد دیگری مانند گوشت یا مرغ نیز استفاده کنیم. در ادامه روی سالامی را با پنیر پیتزا ( آموزش درست کردن پنیر پیتزا در منزل ) پوشش می دهیم و مجددا درون فر قرار می دهیم تا پنیر به طور کامل ذوب شود، سپس به همراه سس دلخواه سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 19 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.