طرز تهیه تارت پیاز خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه تارت پیاز

تارت پیاز , طرز تهیه تارت پیاز , دستور پخت تارت پیاز

تارت پیاز یک پیش غذای خوشمزه و مقوی است. پیاز طعم عالی و بی نظیری دارد و هم چنین با ظاهر زیبا اشتها را تحریک می ‌کند. تارت پیاز فرانسوی یکی از غذاهای سنتی ناحیه آلزاس فرانسه است که به راحتی و سریع تهیه می‌ شود و طرفداران زیادی دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه تارت پیاز در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم تارت پیاز
آرد۲۵۰ گرم
کره۱۲۵ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک۲ قاشق چای خوری
شیرنصف پیمانه
فلفل قرمز۲ قاشق چای خوری
پیاز متوسط۵ عدد
تخم مرغ۲ عدد
پنیر پیتزا۲۰۰ گرم
خامه۱۲۵ گرم
سس خردل۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه تارت پیاز

مرحله اول

برای تهیه تارت خوشمزه و مخصوص با پیاز در ابتدای کار، پیاز را شسته و پوست می کنیم. سپس آن را خلالی باریک می‌ کنیم. ریشه پیاز رو کامل می ‌گیریم. آب را در یک قابلمه جوش می ‌آوریم. پیاز را در آب جوش می ‌ریزیم.

مرحله دوم

سپس اجازه می‌دهیم تا پیازها برای ۱ دقیقه بجوشند. بعد از ۱ دقیقه پیاز ها رو آبکش می ‌کنیم و داخل کاسه پر از آب و یخ می ‌ریزیم تا پخت آن متوقف شود. بعد پیاز را در آبکش می‌ ریزیم و اجازه می ‌دهیم تا آب آن ها کشیده شود.

مرحله سوم

سپس روی یک پارچه‌ تمیز پهن می‌ کنیم تا خشک شود. ظرف را روی حرارت می‌ گذاریم و روغن می ‌ریزیم. وقتی روغن داغ شد، پیاز ها را در روغن می ‌ریزیم و حرارت را زیاد می ‌کنیم، کمی که گذشت، حرارت را کم می ‌کنیم.

مرحله چهارم

سپس اجازه می ‌دهیم تا پیازها طلایی شوند. در این فاصله گاهی پیاز ها را هم می ‌زنیم و وقتی دیدیم که طلایی شدند، مدام هم می ‌زنیم تا یکدست طلایی شوند. با این روش یک پیاز داغ کاملا ترد و خشک و چیپسی داریم.

مرحله پنجم

از همه مهم تر این است که پیاز داغ چرب نیست. در ادامه آرد را با یک قاشق چای ‌خوری نمک و فلفل الک می ‌کنیم. کره سرد را به صورت مکعبی خرد کرده و در آرد می‌ریزیم و با نوک انگشتان به صورت پوره در می ‌آوریم.

مرحله ششم

زرده تخم مرغ و شیر را اضافه کرده و دوباره با نوک انگشتان به صورت خمیر در می‌ آوریم و سپس خمیر را در داخل نایلون گذاشته و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت می ‌دهیم. خمیر را از یخچال در آورده و آن را باز می‌ کنیم.

مرحله هفتم

حالا داخل قالب تارت قرار می ‌دهیم. در ادامه لبه های خمیر را به خوبی صاف می ‌کنیم و کف آن را به صورت کاملا یکدست چنگال می‌ زنیم. سپس ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می ‌دهیم تا بپزد.

مرحله هشتم

در این مرحله تارت را پس از پخت از فر خارج کرده، سپس پیاز چیپسی را روی آن قرار می ‌دهیم. سپس تخم مرغ، یک قاشق چای‌خوری فلفل قرمز و نمک، خامه، سس خردل و پنیر پیتزا را با هم به خوبی مخلوط می ‌کنیم.

مرحله نهم

سپس روی پیاز ها می ‌ریزیم و مجددا به مدت ۱۵ دقیقه در فر با دمای ۱۷۰ درجه قرار می‌دهیم. بعد از پخت کامل تارت، آن را از فر خارج کرده و صبر می کنیم تا از داغی بیفتد. سپس از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 16 مرداد 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.