طرز تهیه پلو سبزیجات بسیار خوشمزه با مرغ و سیب زمینی

طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ

پلو سبزیجات با مرغ , طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ , دستور پخت پلو سبزیجات با مرغ

پلو سبزیجات با مرغ یکی دیگر از غذاهای خوشمزه و بین المللی است که در دسته بندی غذاهای پلویی قرار می گیرد. اگر غذاهایی مثل پلو مخلوط و استانبولی پلو را می پسندید، توصیه می کنیم این غذای خوشمزه را نیز امتحان کنید، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۶ نفر
برنج۵ پیمانه
سینه مرغ کامل۱ عدد
فلفل دلمه زرد، قرمز و سبزاز هر کدام ½ فلفل
هویج۲ عدد
قارچ۲۵۰ گرم
سیب زمینی۲ عدد درشت
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
پودر سیر و پودر پیازهر کدام ۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
روغن، زردچوبه و فلفل قرمزبه مقدار کافی

طرز تهیه پلو سبزیجات با مرغ

مرحله اول

برای تهیه پلو سبزیجات خوشمزه با مرغ ابتدا برنج را نسبت به نوع آن با آب ولرم و ۱ قاشق چایخوری نمک می خیسانیم. اگر برنج تازه تر باشد، نیاز است که زمان بیشتری خیسانده شود، ولی برنج کهنه و برنج هندی نیاز به خیساندن زیاد ندارند.

مرحله دوم

در این مرحله سیب زمینی ها رو پوست می گیریم و به صورت حبه ای خرد می کنیم، سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته اضافی شان از بین برود. در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیب زمینی ها را به همراه کمی زردچوبه به تابه اضافه می کنیم و به خوبی سرخ می کنیم، سپس از تابه خارج می کنیم و کنار می گذاریم. در ادامه گوشت مرغ را به صورت تکه های کوچک خرد می کنیم و با کمی روغن به تابه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

برای خوشمزه تر شدن گوشت مرغ مقداری نمک، فلفل سیاه، فلفل قرمز، پودر سیر و پودر پیاز به آن اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا گوشت مرغ سرخ شود. برای خوشرنگ تر شدن تکه های مرغ کمی زعفران دم کرده نیز اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

گوشت مرغ را هم پس از سرخ کردن از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم. حالا هویج، قارچ و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه کمی روغن به تابه اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا آب اضافی شان کشیده شود و سرخ شوند.

مرحله ششم

در این مرحله یک قابلمه مناسب را تا نیمه آب پر می کنیم و یک قاشق غذاخوری روغن و ۱ قاشق غذاخوری نمک به آن اضافه می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریع تر به نقطه جوش برسد.

مرحله هفتم

پس از اینکه آب شروع به جوشیدن کرد، برنج خیس خورده را به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۶ تا ۸ دقیقه زمان می دهیم تا پخت اولیه برنج انجام شود. توجه داشته باشید که برای پلوهای مخلوط بهتر است برنج را زنده تر آبکشی کنیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه دانه های برنج کاملا نرم شدند و مغزشان کمی گیر داشت باید برنج را آبکشی کنیم. در ادامه کف قابلمه ای را که برای پخت پلو در نظر گرفته ایم را با ۳ تا ۴ قاشق غذاخوری روغن مایع به خوبی چرب می کنیم.

مرحله نهم

حالا زعفران دم کرده را به صورت پخش در کف قابلمه می ریزیم. در ادامه یک لایه برنج در حد یک سانتی متر در کف قابلمه می ریزیم و با زعفران مخلوط می کنیم. در ادامه باقی برنج و سبزیجات را باید به صورت لایه ای اضافه کنیم.

مرحله دهم

برای این منظور روی برنج مقداری مرغ، قارچ، فلفل دلمه ای و سیب زمینی می ریزیم، سپس یک لایه برنج می ریزیم. به همین ترتیب تمام مواد را به صورت لایه ای درون قابلمه می ریزیم، سپس در وسط برنج یک سوراخ ایجاد  می کنیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله روی درب قابلمه دم کنی قرار می دهیم و آنرا روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا درون قابلمه بخار بپیچد، سپس یک شعله پخش کن زیر قابلمه قرار می دهیم و حرارت را ملایمتر می کنیم تا برنج به مدت ۴۰ دقیقه دم بکشد.

مرحله دوازدهم

در پایان پس از اینکه برنج آماده شد، دور آنرا با کفگیر آزاد می کنیم تا بتوانیم برنج را به صورت قالبی در بیاوریم. سپس یک دیس مناسب روی درب قابلمه قرار می دهیم و آنرا روی دیس بر می گردانیم و به همراه سالاد شیرازی ( روش درست کردن سالاد شیرازی اصل ) سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در پنج شنبه 18 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کاپیا شکم پر خوشمزه یک پیش غذای شیک و لاکچری

طرز تهیه کاپیا شکم پر خوشمزه یک پیش غذای شیک و لاکچری

طرز تهیه کاپیا شکم پر کاپیا شکم پر، یک شام فوق العاده خوشمزه و بسیار سبک است و ظاهر آن بسیار اشتها برانگیز است. برای کسانی که عاشق فلفل قرمز هستند یک …

طرز تهیه حلوای به خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای به خوشمزه و مجلسی به روش سنتی شمالی

طرز تهیه حلوای به حلوای به یکی از انواع حلواهای سنتی و خوشمزه ایرانی است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با سایت …

طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات خوشمزه با سس مخصوص

طرز تهیه سالاد ماست و سبزیجات سالاد یکی از پیش غذاهایی است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. همچنین از بعضی سالادها می توان به عنوان وعده سبک غذایی نام برد. …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.