طرز تهیه پلو مراکشی خوشمزه و مخصوص به روش رستورانی

طرز تهیه پلو مراکشی

طرز تهیه پلو مراکشی انواع پلو ملل برنج به روش مراکش xvc jidi  g lvh ad

پلو مراکشی یکی از انواع غذاهای بسیار پرطرفدار و خوشمزه کشور مراکش است که با مواد متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی مراکشی در ادامه با چیشی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
برنج۳ پیمانه
لوبیا سبز۲۰۰ گرم
سینه مرغ۱ عدد کامل
پیاز داغ۲ قاشق غذاخوری
قارچ۲۰۰ گرم
کنسرو ذرت۱ پیمانه
فلفل دلمه ای رنگی۱ پیمانه
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
کره۱۰۰ گرم
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
ردچوبه و روغنبه مقدار کافی

دستور پخت پلو مراکشی

مرحله اول

برای تهیه پلو مراکشی خوشمزه ابتدا یک قابلمه روی حرارت قرار می دهیم و ۲ پیمانه آب به همراه ۱ قاشق چایخوری نمک اضافه می کنیم و صبر می کنیم تا آب به نقطه جوش برسد. در همین حین لوبیا سبز را خرد می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله لوبیا سبز خرد شده را داخل آب جوش می ریزیم و ۲ دقیقه زمان می دهیم تا لوبیا نرم شودف سپس انرا آبکشی می کنیم و درون یک کاسه حاوی آب سرد می ریزیم، این کار باعث می شود لوبیا سبز رنگش سبز بماند.

مرحله سوم

در این مرحله سینه مرغ را مانند گوشت خورشتی خرد می کنیم، سپس یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و گوشت مرغ را به همراه کره و زعفران دم کرده تفت می دهیم تا رنگش تغییر کند، سپس فلفل دلمه ای  را خرد کرده و اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه فلفل دلمه ای هم کمی تفت می دهیم تا نرم شود، سپس گوجه فرنگی را خرد می کنیم و به همراه کمی نمک و فلفل سیاه به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا آب گوجه فرنگی به طور کامل کشیده شود.

مرحله پنجم

در این مرحله قارچ را خرد می کنیم و به تابه اضافه می کنیم. قارچ را هم تا زمانی که آبش به طور کامل کشیده شود تفت می دهیم، سپس پیاز داغ را به همراه ذرت و لوبیا سبز آبکش شده به تابه اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم.

مرحله ششم

پس از اینکه تمام مواد را با هم ۵ دقیقه تفت دادیم، تابه را از روی حرارت کنار می گذاریم. در ادامه یک قابلمه را تا نیمه آب پر می کنیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب جوش بیاید، سپس برنج را که از قبل خیسانده ایم به آب جوش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

پس از گذشت ۵ تا ۱۰ دقیقه برنج را آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم، حالا یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم، سپس به دلخواه از نان یا سیب زمینی برای ته دیگ استفاده می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله روی ته دیگ را با برنج می پوشانیم، سپس مقداری از مخلوط گوشت و سبزیجات اضافه می کنیم و به همین ترتیب به صورت لایه ای مواد را داخل قابلمه می ریزیم و درب قابلمه را می گذاریمف سپس حرارت را زیاد می کنیم.

مرحله نهم

پس از اینکه داخل قابلمه بخار پیچید حرارت را کم می کنیم و اجازه می دهیم برنج به مدت یک ساعت دم بکشد. در پایان برنج و دیگر مواد را درون قابلمه به خوبی ترکیب می کنیمف سپس در دیس می کشیم و سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در شنبه 18 مرداد 1399
  • منبع :
  • img from instagram.com/changalpanir

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.