طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده به صورت فوری و خوشمزه

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

خورشت قیمه با گوشت چرخ کرده , طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده و سیب زمینی و بادمجان

خورش قیمه با گوشت چرخ کرده یکی از انواع دستورهای خورش قیمه است که با سرعت خیلی بیشتری نسبت خورش قیمه سنتی آماده می شود و برای روزهایی که زمان کافی برای آشپزی نداریم، مناسب می باشد. این خورش طعم بسیار خوشمزه ای دارد که بی شباهت به خورش گوشت چرخ کرده نیست، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
لپه۱٫۵ پیمانه
پیاز۲ عدد متوسط
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ یا ۲ قاشق غذاخوری
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
بادمجان (اختیاری)۲ عدد متوسط
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

طرز تهیه خورش قیمه با گوشت چرخ کرده

مرحله اول

برای تهیه خورش قیمه خوشمزه به صورت فوری ابتدا باید لپه را از چند ساعت قبل درون یک کاسه آب بخیسانیم. پس از اینکه لپه به خوبی خیس خورد، آنرا به همراه ۳ لیوان آب جوش درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله پیاز را پوست گرفته و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و پیاز را اضافه می کنیم. حالا پیاز را بدون روغن کمی تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود.

مرحله سوم

حالا ۲ قاشق غذاخوری روغن مایع به قابلمه اضافه می کنیم و پیاز را به خوبی تفت می دهیم تا طلایی شود. در ادامه مقداری زردچوبه و فلفل سیاه به پیاز اضافه می کنیم و کمی تفت می دهیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله گوشت چرخ کرده را به قابلمه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا کاملا سرخ شود و تغییر رنگ دهد. در ادامه رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه می کنیم و چند دقیقه تفت می دهیم تا به طور کامل سرخ شود.

مرحله پنجم

در هنگام تفت دادن رب گوجه فرنگی، برای خوشرنگ تر شدن خورش زعفران دم کرده را نیز اضافه می کنیم. در ادامه ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و اجازه می دهیم خورش با حرارت متوسط قل بزند و جا بیفتد.

مرحله ششم

پس از اینکه لپه به طور کامل پخت، آنرا آبکشی می کنیم و کنار می گذاریم. حالا باید صبر کنیم تا آب خورش کمتر شود و گوشت به طور کامل بپزد. پس از اینکه گوشت به طور کامل پخت، لپه را به همراه آب لیمو ترش اضافه می کنیم.

مرحله هفتم

حالا طعم خورش را می چشیم و مقداری نمک به همراه فلفل سیاه اضافه می کنیم. خورش ما تقریبا آماده است، فقط باید سیب زمینی و بادمجان را سرخ کنیم. برای این منظور سیب زمینی ها را به صورت حبه ای خرد می کنیم.

مرحله هشتم

سپس با آب سرد می شوییم تا نشاسته روی سیب زمینی ها از بین برود. در ادامه بادمجان ها را هم به صورت ورقه ای نازک خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت قرار می دهیم و چند قاشق غذاخوری روغن اضافه می کنیم.

مرحله نهم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، سیب زمینی را یک سمت تابه و بادمجان ها را سمت دیگر تابه سرخ می کنیم. در پایان خورش را درون ظرف می ریزیم و با سیب زمینی و بادمجان تزیین می کنیم، سپس به همراه برنج ( روش درست کردن برنج آبکش ) سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در دوشنبه 15 شهریور 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.