طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی خوشمزه و مخصوص با گوشت مرغ

طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی

ساندویچ ایتالیایی , طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی , دستور پخت ساندویچ ایتالیایی مرغ

ساندویچ ایتالیایی یک نوع ساندویچ مرغ است که با پنیر خامه ای و موزارلا مخلوط شده و درون نان باگت ریخته شده و در فر کرسپی می شود. در این ساندویچ از ادویه ایتالیایی استفاده شده است که بسیار طعم خوب و فوق العاده ای به ساندویچ می دهد. طرز تهیه ساندویچ همراه با ادویه ایتالیایی در این دستور بیان گردیده است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم ساندویچ ایتالیایی
سینه مرغ۲ عدد
پیاز۲ عدد
زردچوبه و ادویه کاریبه مقدار لازم
گوجه فرنگی۲ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذا خوری
سس کچاپ۱ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای۲ عدد
ادویه ایتالیایی۲ قاشق چای خوری
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پنیر خامه ای۲ قاشق غذا خوری
پنیر موزارلا۲ قاشق غذا خوری
نان باگتبه مقدار لازم
مواد لازم برای ادویه ایتالیایی
جعفری خشکنصف قاشق غذا خوری
گیاه مریم گلینصف قاشق چای خوری
رزماری خشک شده۱ قاشق غذا خوری
ریحان خشک۱ قاشق غذا خوری
اورگانو یا آویشن کوهی۲ قاشق غذا خوری
گیاه مرزنگوش یا مرزنجوش۱ قاشق غذا خوری
آویشنیک و نیم قاشق چای خوری
پودر سیر۱ قاشق چای خوری
پودر فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری
مواد لازم برای سس مخصوص
کره۵۰ گرم
جعفری خرد شده۱ قاشق غذا خوری
سیر۱ حبه
پنیر پارمزان۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه ساندویچ ایتالیایی

مرحله اول

برای تهیه ساندویچ ایتالیایی خوشمزه در ابتدای کار، پیاز ها را شسته و پوست کنده و رنده می کنیم. یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود. سپس پیاز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله دوم

در این مرحله سینه های مرغ را شسته و نگینی خرد می کنیم و به پیاز ها اضافه کرده و تفت می دهیم. وقتی که رنگ آن عوض شد، زردچوبه و ادویه کاری را هم اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر و بوی آن خارج شود.

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی ها را شسته و با دستگاه غذا ساز یا مخلوط کن پوره می کنیم. در ادامه پوره گوجه فرنگی را به مواد اضافه کرده و تفت می دهیم. رب گوجه فرنگی و سس کچاپ را اضافه کرده و تفت می دهیم.

مرحله چهارم

سپس به آن نصف استکان آب اضافه و می گذاریم تا بپزد و مرغ ها مغز پخت شود و آب آن کشیده شود. سپس نمک را به آن اضافه می کنیم. فلفل دلمه ای ها را روی منقل یا در فر کباب می کنیم. سپس پوست آن را جدا می کنیم.

مرحله پنجم

سپس به صورت نگینی ریز خرد می کنیم و به مواد اضافه می کنیم. در این مرحله نیاز است که ادویه ایتالیایی را اضافه کنیم. برای تهیه ادویه ایتالیایی، جعفری خشک، گیاه مریم گلی، رزماری خشک شده، ریحان خشک و اورگانو یا آویشن کوهی را اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس با هم مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شوند. سپس گیاه مرزنگوش یا مرزنجوش را به همراه آویشن، پودر سیر و پودر فلفل سیاه به آن اضافه می کنیم و همه را با هم مخلوط کرده و در یک شیشه نگه داری می کنیم.

مرحله هفتم

از این مخلوط ۱ قاشق چای خوری ادویه ایتالیایی را به خوراک اضافه می کنیم و تفت می دهیم. در این مرحله، پنیر خامه ای و پینر موزارلا را اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم. حرارت را خیلی کم کرده و می گذاریم با حرارت ملایم تفت بخورد و مواد آماده شود.

مرحله هشتم

در این مرحله لازم است سس مخصوص را آماده کنیم. برای این کار، کره را روی بخار کتری ذوب می کنیم. سپس جعفری خرد شده و پنیر پارمزان و سیر رنده شده را به آن اضافه کرده و از روی حرارت بر می داریم. نان باگت ها را با چنگال خالی می کنیم و از مواد پر می کنیم.

مرحله نهم

سپس سس مخصوص را با برس آشپزخانه روی آن رومال می کنیم. سپس نان ها را درون سینی فر می چینیم و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا کمی روی نان ها، کرسپی، برشته و طلایی شود. سپس آن را در ظرف مناسب به صورت داغ سرو می کنیم.

چه امتیازی میدی؟
دسته بندی: آموزش آشپزی
بروز رسانی توسط در جمعه 12 شهریور 1400
مطالب مرتبط
طرز تهیه کباب مانیسا به روش ترکیه ای و طعم خوشمزه

طرز تهیه کباب مانیسا به روش ترکیه ای و طعم خوشمزه

طرز تهیه کباب مانیسا کباب مانیسا یکی از انواع غذاهای خاص و خوشمزه کشور ترکیه است که با ترکیبات متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز …

طرز تهیه خورش قارچ و سبزیجات خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه خورش قارچ و سبزیجات خوشمزه و مخصوص شمالی

طرز تهیه خورش قارچ و سبزیجات خورش قارچ و سبزیجات یکی از انواع خورش های خوشمزه و پر طرفدار ایرانی است که به نوعی، جدید و مدرن محسوب می شود. این خورش …

طرز تهیه کدو پلو خوشمزه و مجلسی به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه کدو پلو خوشمزه و مجلسی به روش اصیل مازندرانی

طرز تهیه کدو پلو کدو پلو که با نام کیٔی پلا هم شناخته می شود یکی از انواع غذاهای سنتی شمال کشورمان می باشد، برای مشاهده این آموزش آشپزی در ادامه با …

استفاده از مطالب سایت چی شی در سایر سایت‌ها فقط با کسب مجوز کتبی امکان پذیر است.